JM University WCAG template

Multipurpose Education Template

    • Kontrast
    • Default mode
    • Night mode
    • High Contrast Black White mode
    • High Contrast Black Yellow mode
    • High Contrast Yellow Black mode
    • Ekran
    • Fixed layout
    • Wide layout
    • Czcionka
    • Set Smaller Font
    • Set Default Font
    • Set Larger Font
PSP 2 Gogolin
  • Głównastrona
  • Wydarzeniaaktualności
  • Uczniowienaszej szkoły
    • Samorząduczniowski
    • Język niemieckiblog
    • LiterackieAtelier
    • Konsultacje
    • Laboratoria Przyszłości
    • Kariera bez barier
  • Rodziceuczniów
    • Rada Rodziców
    • Podręczniki2024/2025
    • Wyprawka 2024pierwszoklasisty
    • WyżywienieJadłospis
    • Zebraniakonsultacje
    • Konsultacje
    • Dni dodatkowo wolne
  • Pomocspecjalistyczna
    • Pedagog
    • Terapeuta
    • Pedagog specjalny
    • Logopeda
    • Psycholog
    • Doradca zawodowy
  • Dziennikelektroniczny
  • Kontaktz nami
  • RODOochrona danych
  • Rekrutacja2025/2026
PSP 2 Gogolin
  • Główna
    strona
  • Wydarzenia
    aktualności
  • Uczniowie
    naszej szkoły
    • Samorząd
      uczniowski
    • Język niemiecki
      blog
    • Literackie
      Atelier
    • Konsultacje
    • Laboratoria Przyszłości
    • Kariera bez barier
  • Rodzice
    uczniów
    • Rada Rodziców
    • Podręczniki
      2024/2025
    • Wyprawka 2024
      pierwszoklasisty
    • Wyżywienie
      Jadłospis
    • Zebrania
      konsultacje
    • Konsultacje
    • Dni dodatkowo wolne
  • Pomoc
    specjalistyczna
    • Pedagog
    • Terapeuta
    • Pedagog specjalny
    • Logopeda
    • Psycholog
    • Doradca zawodowy
  • Dziennik
    elektroniczny
  • Kontakt
    z nami
  • RODO
    ochrona danych
  • Rekrutacja
    2025/2026
  • Second example wow
    Nasza szkoła
  • Uczymy przez zabawę
    Uczymy przez zabawę
  • Just an example
    Szkoła z pasją!
  • Second example wow
    Bezpieczna szkoła
Previous Next Play Pause
loading...
O nas
Organizacja szkoły
Dla rodziców
Stowarzyszenie
Język mniejszości
Uczymy i wychowujemy młodego człowieka

Od początku istnienia głównym celem naszej działalności jest stworzenie dzieciom jak najlepszych warunków do bezpiecznego i kreatywnego rozwoju z poszanowaniem zasad tradycyjnego wychowania. Nasi absolwenci są doskonale przygotowani do kontynuowania nauki w wybranych szkołach ponadpodstawowych, bez trudu zdają egzaminy językowe oraz są przyzwyczajeni do samodzielnej i systematycznej nauki.

Realizujemy pasje uczniów
W naszej szkole uczniowie mogę realizować swoje pasje.
Dbamy o zdrowie
W szkole uczniowie są pod opieką pielęgniarki.
Czuj się bezpiecznie
Na terenie szkoły został zainstalowany nowoczesny monitoring.
Wydarzenia
Uczniowie uczestniczą w wielu wydarzeniach nie tylko na terenie szkoły.
Wycieczki szkolne
Uczymy również podczas wycieczek edukacyjnych oraz wyjazdów szkolnych.
Biblioteka
W szkole mamy bardzo dobrze wyposażoną bibliotekę szkolną.

 

Statut

Statut naszej Placówki publikujemy na stronie BIP pdf

Piotr
Organizacja szkoły
Wewnątrzszkolny system oceniania

Wewnątrzszkolny system oceniania publikujemy na stronie BIP pdf

Piotr
Organizacja szkoły
Kalendarz szkolny 2024/2025

Rok szkolny trwa od 02.09.2024 r. do 27.06.2025 r.

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE W ROKU SZKOLNYM DZIELA SIĘ NA DWA PÓŁROCZA:

I PÓŁROCZE – od 02.09.2024r do 31.01.2025r.

II PÓŁROCZE - od 01.02.2025r. do 27.06.2025r.

Akademia z okazji zakończenia roku szkolnego 27.06.2025r.

Dni wolne od zajęć dydaktycznych:

20 września 2024r. – wyjazd do partnerskiej szkoły na Słowacji

14 października 2024r. – Dzień Edukacji Narodowej

02,03 stycznia 2025r. zimowa przerwa świąteczna

02 maja 2025r. - majówka

20 czerwca 2025r. - po Bożym Ciele

13,14,15 maja 2025r. - Egzamin ósmoklasisty

Dni wolne od zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych:

Ferie zimowe 03 - 16 lutego 2025r.

Ferie letnie 28 czerwca - 31 sierpnia 2025 r.

WYPOCZYNEK DZIECI:

Zajęcia rekreacyjno- sportowe zimowe – 1 tydzień podczas ferii zimowych

Zajęcia rekreacyjno- sportowe letnie – 3 tygodnie podczas wakacji

TERMINARZ PRZEPROWADZENIA EGZAMINÓW KLASYFIKACYJNYCH I POPRAWKOWYCH:

Do 16. 05.2025 r. zawiadomić ucznia i jego rodziców (opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach z przedmiotów edukacyjnych oraz ocenie z zachowania.

Do 18.06.2025. przyjmowanie podań od uczniów lub jego rodziców (opiekunów) chcących przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego za rok szkolny lub poprawkowego za rok szkolny.

SPOTKANIA RADY RODZICÓW:

  • 18.09.2024r. przedstawienie do zatwierdzenia rocznego planu rozwojowego szkoły, Przedstawienie planu nadzoru pedagogicznego na r.szk.2023/2024, Wybory uzupełniające do Rady Rodziców, zatwierdzenie planu pracy Rady Rodziców:
  • listopad 2024 Sprawy bieżące, Organizacja andrzejkowej zabawy dochodowej:
  • luty 2025 – Podsumowanie realizacji rocznego planu rozwoju szkoły za I półrocze r.szk.2024/2025, przedstawienie informacji o realizacji planu nadzoru pedagogicznego za I półrocze;
  • sierpień 2025 - przedstawienie informacji o realizacji rocznego planu nadzoru pedagogicznego, podsumowanie realizacji rocznego programu rozwoju szkoły za rok szkolny, podsumowanie działalności Rady Rodziców za rok szkolny 2024/2025.
Piotr
Organizacja szkoły
Program wychowawczo-profilaktyczny

Program Wychowawczo-Profilaktyczny   pdf

Mirek
Organizacja szkoły
Dni dodatkowo wolne 2024/2025

Komunikat w sprawie dni dodatkowo wolnych w roku szkolnym 

W związku §5.1 ppkt 1,3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego po pozytywnym zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego  w Gogolinie wyznaczył w roku szkolnym 2023/2024  dni dodatkowo wolne od zajęć edukacyjnych.

Są to następujące dni:

  • 20 września 2024r. – wyjazd pracowników szkoły do partnerskiej szkoły na Słowacji
  • 02,03 stycznia 2025r. zimowa przerwa świąteczna
  • 02 maja 2025r. - majówka
  • 20 czerwca 2025r. - po Bożym Ciele
  • 14 października 2024r w Dniu Edukacji Narodowej, dzień wolny od zajęć dydaktyczno-wychowawczych - art. 74 Ustawa z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r., poz. 98

W czasie przerw świątecznych oraz w/w dniach będą organizowane dla uczniów tylko zajęcia wychowawczo-opiekuńcze w świetlicy szkolnej w godz. 6.45-16.15.

Dyrektor szkoły
Renata Kochanowska

Mirek
Organizacja szkoły
Kalendarz uroczystości i ważniejszych wydarzeń szkolnych 2023/2024

WRZESIEŃ

  1. Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024, Pasowanie na uczniów klas I – odpowiedzialni wychowawcy klas I ab p.M. Grochla - Czingon, p. B. Wieczorek + osoba odpowiedzialna za nagłośnienie
  2. Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w kl. IV-VIII – odp. p. M. Popiel, p. A. Radziej
  3. Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (od 16 września - do 22 września - p. K. Beer, p. M. Latus, p. K. Kubiczek (dla przedszkoli z gminy Gogolin)

PAŹDZIERNIK

  1. Dzień Edukacji Narodowej klasa Va i IVb (13.10.2023 g.10.00)p. p.A. Wiora, p. B. Konieczna p. Ł. Mandola + SU
  2. Jesienny kiermasz plonów- odp. M. Jendrusch
  3. 1-go października Ogólnopolski Dzień Tornistra – odp. kl. VIIa p. I. Bieńczak + p. K. Skoczylas

LISTOPAD

  1. Rocznica Odzyskania Niepodległości – odpowiedzialni klasa VIIIa,VIIb odp.R. Chmura, A. Feilert p.Ł. Mandola + osoba odpowiedzialna za nagłośnienie
  2. Pasowanie uczniów klasy pierwszej na czytelnika – odpowiedzialna p. B. Kulig
  3. Salon wróżb – świetlica szkolna odp. p. A. Radziej + nauczyciele świetlicy

GRUDZIEŃ

  1. Boże Narodzenie - odpowiedzialni klasa II ab odp. p. K. Kubiczek, p. M. Jendrusch, p. B. Mocia, ks. M. Pilch + osoba odpowiedzialna za nagłośnienie
  2. Kiermasz Bożonarodzeniowy- odpowiedzialni wszystkie klasy i nauczyciele- koordynator p. K. Konopka
  3. Dzień Górnika – odpowiedzialni kl. III b p. E. Sadowska- Spranzel
  4. Gminne Mikołajki odp. kl. Iab p. B. Wieczorek, p. M. Grochla- Czingon

LUTY

  1. Dzień Patrona Szkoły – odpowiedzialni klasa IIIa A. Rosenberger + osoba odpowiedzialna za nagłośnienie
  2. Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego – kl. IVb p. A. Wiora + nauczyciele j. polskiego
  3. Szkolna poczta „walentynkowa” – opiekun SU
  4. Dzień Bezpiecznego Internetu kl. IVa – M. Tomeczek

MARZEC

  1. Dzień Otwarty dla Przedszkolaków – odp. Przewodnicząca zespołu kl. I-III i wszyscy n-le kl. I-III.
  2. Giełda Zawodów i szkół średnich- doradca zawodowy p. M. Latus, wychowawca klasy 8
  3. Przedstawienie w GOKu z cyklu Witajcie w naszej Bajce”– kl. Vb i VIIb odp. p. A. Feilert i p. M. Latus

KWIECIEŃ

  1. Gminny Kiermasz świąteczny odp. p. K. Konopka, I. Bieńczak
  2. Dzień Ziemi – Sprzątanie świata – p. A. Rosenberger
  3. Światowy Dzień Zdrowia – SU
  4. Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 maja – odpowiedzialni klasa VI ab odp. M. Popiel, p. B. Mocia p. Ł. Mandola (26.04)

MAJ

  1. Europejski Dzień Języków obcych– odpowiedzialni p. S. Szepela + nauczyciele języków obcych

CZERWIEC

  1. Egzaminy na Kartę rowerowa – p. K. Beer
  2. Gminny tydzień bezpieczeństwa w miasteczku ruchu drogowego dla klas I-III – p.K. Beer p. M. Latus, p. K. Kubiczek
  3. Dzień Dziecka 31.05.2024r. odpowiedzialni wszyscy nauczyciele koordynator p. M. Latus, p. K. Kubiczek
  4. Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2023/2024 kl. VIII p. R. Chmura p. Ł. Mandola
Piotr
Organizacja szkoły
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

 Standardy Ochrony Małoletnichpdf

 

Mirek
Organizacja szkoły
Harmonogram spotkań z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025
  • WRZESIEŃ – ZEBRANIE RODZICÓW DNIA 18.09.24r. g. 17.00 Organizacja roku szkolnego 2024/2025
  • LISTOPAD – 1 ŚRODA – Konsultacje - ONLINE
    kl. IV – VIII g. 17.00 I-III g. 17.30
  • STYCZEŃ – 31.01.2025 – WYWIADÓWKI podsumowanie I półrocza
  • MARZEC – 1 czwartek – konsultacje - ONLINE
    kl. IV – VIII g. 17.00 I-III g. 17.30
  • MAJ – 14.05.2025r. środa ZEBRANIA (informacja o przewidywanych ocenach rocznych)
    kl. IV – VII g. 17.00 I-III g. 17.30
Zajęcia pozalekcyjne
23.11.06 Wycieczka do Krakowa 2023-10-19

pdf

Stowarzyszenie
23.06.06 Zajęcia językowe

pdf

Stowarzyszenie
22.09.03 Projekty realizowane
  1. Zajęcia indywidualne z dietetykiem pdf

  2. Zajęcia językowe pdf

  3. Poradnictwo dla osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego pdf

  4. Indywidualna terapia dla osób uzależnionych pdf
Stowarzyszenie
22.04.26 Zadanie nr 2: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców

pdf

Stowarzyszenie
22.03.07 Indywidualne konsultacje psychologiczne dla dorosłych (w razie konieczności z możliwością dojazdu do...

pdf

Stowarzyszenie
18.11.23 Stowarzyszenie Oświatowo-Artystyczne "Edukacja ku przyszłości"

Dokumenty do pobrania:

  • Statut (PDF)

 

 

Wycieczka integracyjna (2016-12-19)

11.12.2016 r. wybraliśmy się na zaplanowaną wycieczkę integracyjną do miejscowości Moszna. W harmonogramie wycieczki przewidziano również wizytę w zamku i koncert operetkowy pod tytułem „Usta milczą, dusza śpiewa”. Na scenie zagościli artyści Teatru Muzycznego Castello z Gliwic Naira Ayvazyan i Tomasz Białek, którzy wprawili publiczność w nastrój zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.

Na scenie zamku w Mosznej artyści teatru Castello zaprezentowali słynne utwory operetkowe i musicalowe min. z operetki "Księżniczka Czardasza" . Rozdawali autografy, można było zakupić płyty z utworami w wykonaniu gwiazdy teatru, słynnej sopranistki Nairy Ayvazyan. Nie zabrakło również chwil spędzonych przy wspólnej kawie.

Aurelia Polywka

 

Spotkanie z panią dietetyk Sylwią Konefał - Preisner (2016-12-14)

07.12 w PSP nr 2 w Gogolinie odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu, tym razem z p. dietetyk Sylwią Konefał-Preisner. Pani Sylwia przygotowała interesującą prezentację, mającą na celu uświadomienie uczestnikom ważnej rzeczy, mianowicie konieczności czytania przez nas etykiet towarów, po które sięgamy robiąc zakupy. Zaznajomiła nas z terminologią dotyczącą składu podstawowych produktów żywnościowych, szczególny nacisk położyła na szkodliwość większą bądź mniejszą konserwantów i barwników, które znajdziemy w większości artykułach spożywczych. Spotkanie inspirowało do rozmowy i z pewnością przyczyni się do zmiany niektórych przyzwyczajeń w zakresie zakupu „niezdrowej” żywności.

Aurelia Polywka

 

Warsztaty kulinarne (2016-11-30)

23 XI 2016 r. w naszej szkole odbyły się bardzo ciekawe warsztaty kulinarne z p. Ireną Jasińską. Uczestnicy projektu kolejny raz wykazali się niezwykłymi umiejętnościami przygotowywania smacznych potraw. Panie podzieliły się na kilkuosobowe zespoły i przy pomocy p. Ireny przygotowały spring rollsy (krokieciki ryżowe), śledzie z awokado i burakiem, cykorię z musem z gorgonzoli, gotowały zupę z dyni makaronowej i piekły francuza z makiem.  Wszystko było bardzo smaczne, czego dowodem były puste naczynia po wspólnej degustacji. Panie zapewniły, że na pewno skorzystają z proponowanych przepisów i ugoszczą nimi swoich gości.

Aurelia Polywka

 

Spotkanie z dietetykiem (2016-11-15)

W środę 05.10.2016 r. w PSP nr 2 w Gogolinie odbyło się w ramach projektu  spotkanie z p. Anną Kowolik, dietetykiem żywienia. Pani Anna swoją wszechstronną wiedzą z dziedziny zdrowego żywienia zaskarbiła sobie przychylność uczestników spotkania. Przede wszystkim informowała o podstawowych zasadach skutecznych w zwalczaniu nadwagi, mówiła o „zdrowych” produktach, niezbędnych w naszym codziennym menu, przekonywała do zmiany diety i stylu życia. Odpowiadała również na pytania uczestników dotyczące konkretnej diety, wynikającej z różnych chorób, na które cierpimy. Po spotkaniu, p. Ania jeszcze długo była do dyspozycji słuchaczy, pomagając w odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

Aurelia Polywka

 

Zajęcia jogi (2016-11-15)

W piątek 07.10 odbyły się w szkolnej sali gimnastycznej PSP nr 2 w Gogolinie zajęcia jogi. Do ćwiczeń z chęcią przystąpiły zaciekawione panie w różnym przedziale wiekowym. Instruktor przywitał wszystkich biorących udział w zajęciach, wytłumaczył czemu służą ćwiczenia jogi, zachęcał do systematycznego uczestnictwa, mówił o korzyściach wynikających z regularnego ćwiczenia, przestrzegał jednak przed nadmiernym obciążeniem organizmu mówiąc „każdy wykonuje ćwiczenia tak jak potrafi, nie forsujemy swojego organizmu”. Nie obyło się bez jęków i stękania, jak to zwykle bywa na początkowym etapie ćwiczeń. Żegnając się, wszyscy myśleli już o następnym, równie ciekawym spotkaniu.

Aurelia Polywka 

 

Relacja z ogniska integracyjnego - "Jak nie my, to kto? Jak nie teraz, to kiedy?" (2016-11-15)

W piątek 30 września ogniskiem integracyjnym oficjalnie rozpoczęliśmy realizację naszego projektu „Jak nie my, to kto? Jak nie teraz, to kiedy?”

Spotkanie przy ognisku rozpoczęło się w bardzo miłej atmosferze. Pani prezes Krystyna Skoczylas powitała przybyłych  gości, życząc satysfakcji ze spotkań, które odbywać się będą w ramach realizacji projektu. Rozmowy przy ognisku trwały do późnego wieczora, nie zabrakło oczywiście pysznych kiełbasek z grilla i smacznego pieczywa. Czas spędzony w tak miłym gronie wypełniony był rozmowami i przyśpiewkami. Goście rozstali się w bardzo dobrym nastroju, myśląc już o kolejnym ciekawym spotkaniu z panią dietetyk.

Aurelia Polywka.

 

Zaproszenie do udziału w projekcie (2016-09-17) 

 

UMOWA DOTACJI nr 2/2232/64/DL9-ODL/2016 (2016-07-06)

Umowa - wersja PDF

 

Podziękowania (2015-11-03)

 

Zbiórka publiczna (2015-02-03)

Stowarzyszenie Oświatowo – Artystyczne "Edukacja ku przyszłości" zorganizowało zbiórkę publiczną.

W dniu 31.01.2015r. -  środki  pochodzące ze zbiórki zostaną w całości przeznaczone na organizację warsztatów naukowych dla uzdolnionej młodzieży Zespołu Szkół w Gogolinie.

  • Miejscem zbiórki publicznej był Gminny Ośrodek Kultury w Gogolinie  podczas Gali Samorządowej 2015.

Formą przeprowadzonej zbiórki publicznej była zbiórka do puszek.

Krystyna Skoczylas

 

Konkurs na logo (2014-06-23)

Od dnia 3 marca do dnia 15 czerwca 2014 roku Zarząd Stowarzyszenia Oświatowo- Artystycznego "Edukacja ku przyszłości" w Gogolinie ogłosił konkurs na logo stowarzyszenia wśród dzieci i młodzieży uczącej się w szkołach podstawowych, gimnazjum i liceum. Do konkursu dostarczono 33 prace plastyczne, wykonane różnymi technikami.

W dniu 18.06.2014 r. w siedzibie stowarzyszenia w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Gogolinie komisja konkursowa w składzie :

  • Renata Kochanowska – przewodniczący;
  • Koryna Konopka – członek;
  • Katarzyna Figiela –członek;

dokonała oceny prac, dostarczonych przez placówki oświatowe naszej gminy. W wyniku oceny wybrano pracę uczennicy Julii Gozdek z kl. V Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Gogolinie.

 LOGO2

 

Zbiórka publiczna (2014-04-04)

Stowarzyszenie Oświatowo – Artystyczne "Edukacja ku przyszłości" zorganizuje zbiórki publiczne: 

  • w dniach od 06.04.2014 r. do 31.05.2014 r. Celem zbiórek jest pomoc i wsparcie dla dzieci i młodzieży na Ukrainie.

Miejscem zbiórki publicznej będą Hala sportowa im. Blautów w Gogolinie podczas Jarmarku Wielkanocnego w dn. 06.04.2014 r. oraz Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Gogolinie, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Gogolinie, Publiczna Szkoła Podstawowa w Kamieniu Śląskim, Publiczna Szkoła Podstawowa w Malni, Publiczne Przedszkole nr 1 w Gogolinie, Publiczne Przedszkole nr 3 w Gogolinie oraz w Zespół Szkół w Gogolinie.

Dochód ze zbiórki zostanie przeznaczony na:

  • organizację wymiany dzieci i młodzieży z Ukrainy podczas wakacji 2014 r. w Kamieniu Śląskim.

Formą przeprowadzonej zbiórki publicznej będzie sprzedaż cegiełek.

Aurelia Polywka

 

Zbiórka publiczna (2014-01-25)

Stowarzyszenie Oświatowo – Artystyczne "Edukacja ku przyszłości" przeprowadzi podczas Samorządowej Gali Karnawałowej Gogolin 2014 w Gminnym Centrum Kultury w Gogolinie, w dniach 7.02.2014 r. i 8.02.2014 r. publiczną zbiórkę, z której dochód zostanie przeznaczony na organizację warsztatów naukowych dla młodzieży gimnazjum i klas pierwszych Liceum Ogólnokształcącego.

 

Zaproszenie (2014-01-13)

Stowarzyszenie
21.09.15 Nauczanie Języka Mniejszości Narodowej - Niemieckiego

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017r w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym dyrektor PSP nr 2 w Gogolinie informuje o celach, przebiegu nauczania oraz warunkach i sposobie klasyfikowania uczniów, a także o uprawnieniach i obowiązkach uczniów przystępujących do egzaminu ósmoklasisty:

 

1. Cele nauczania języka mniejszości narodowej na I etapie kształcenia

Ogólne cele rozwoju ucznia, osiągane na zakończenie edukacji wczesnoszkolnej, są źró­dłem celów szczegółowych, opisanych w formie efektów. Uczeń ma je osiągać, realizując zadania, wymagające wielokierunkowej aktywności.

  1. Świadomość własnego dziedzictwa narodowego lub etnicznego.

 Uczeń:

1) dostrzega i rozumie wartość swego języka ojczystego, ma świadomość swo­jej tożsamości narodowej lub etnicznej;

2) poznaje elementy przyrody, kultury materialnej i duchowej mniejszości na­rodowej lub etnicznej, do której należy;

3) poznaje elementy historii mniejszości narodowej lub etnicznej, do której należy.

  1. Kształcenie językowe.

Uczeń:

1) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;

2) czyta ze zrozumieniem teksty literackie oraz informacyjne;

3) wyciąga wnioski z przesłanek zawartych w tekście;

4) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym;

5) zna formy użytkowe: życzenia, zaproszenie, zawiadomienie, list, notatka do kroniki;

6) zna i stosuje formy grzecznościowe w kontaktach międzyludzkich;

7) tworzy w formie ustnej i pisemnej kilkuzdaniową wypowiedź, krótkie opo­wiadanie i opis, list prywatny, życzenia, zaproszenie;

8) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecz­nych;

9) przejawia wrażliwość estetyczną w wypowiedziach inspirowanych twórczo­ścią dla dzieci, tworzy, przekształca i rozwija swoje wypowiedzi;

10) uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie;

11) poszerza zasób słownictwa, czytając teksty literackie oraz inne teksty kultury;

12) zna alfabet: rozróżnia litery, głoski, znaki fonetyczne; dzieli wyrazy na sy­laby; oddziela wyrazy w zdaniu, oddziela zdania w tekście i poprawnie je zapisuje (zgodnie z elementarnymi zasadami ortografii i interpunkcji);

13) pisze czytelnie i estetycznie;

14) przepisuje teksty, pisze z pamięci i ze słuchu; w miarę swoich możliwości samodzielnie realizuje pisemne zadania domowe.

3. Kształcenie literackie i kulturowe.

Uczeń:

1) w tekście literackim wybiera określone fragmenty, określa czas i miejsce akcji, wskazuje głównych bohaterów;

2) czyta i recytuje, z uwzględnieniem interpunkcji, intonacji, akcentów, po­prawnej wymowy;

3) wykorzystuje teksty literackie do tworzenia własnych wypowiedzi;

4) czyta wskazane teksty literackie i wypowiada się na ich temat.

 

Cele kształcenia – wymagania ogólne na drugim etapie edukacyjnym:

Cele kształcenia – wymagania ogólne

  1. Świadomość własnego dziedzictwa narodowego lub etnicznego.
  1. Znajomość podstawowych utworów literackich i innych tekstów kultury waż­nych dla poczucia tożsamości narodowej lub etnicznej.
  2. Znajomość podstawowych faktów z historii narodowej lub etnicznej.
  3. Znajomość elementów kultury narodowej lub etnicznej (np. symbole, legendy, baśnie).
  4. Znajomość podstawowych faktów z życia społeczności lokalnej.

II. Kształcenie językowe.

  1. Rozumienie wartości języka ojczystego oraz jego funkcji w budowaniu wspólno­ty rodzinnej, narodowej i kulturowej.
  2. Kształtowanie odpowiedzialności za własne użytkowanie języka.
  3. Poznawanie podstawowych pojęć służących do opisywania języka jako narzędzia komunikacji.
  4. Kształcenie umiejętności porozumiewania się (słuchania, mówienia, czytania i pisania) w sytuacjach prywatnych i publicznych, w tym z osobami z trudnościa­mi w komunikowaniu się.
  5. Kształcenie umiejętności poprawnego mówienia i pisania zgodnego z zasadami poprawności językowej.

III. Kształcenie literackie i kulturowe. Rozwijanie umiejętności interpretacji utworów literackich i innych tekstów kultury.

1. Rozwijanie umiejętności analizy wybranych utworów literackich z wykorzysta­niem właściwej terminologii.

2. Rozwijanie zdolności rozumienia wartości o charakterze narodowym i uniwer­salnym.

3. Rozwijanie potrzeby uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych.

IV. Tworzenie wypowiedzi. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych formach.

  1. Kształcenie umiejętności wygłaszania, recytacji i interpretacji głosowej tekstów.
  2. Doskonalenie dykcji i operowania głosem.
  3. Poznawanie podstawowych zasad retoryki, w szczególności argumentowania.
  4. Rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych.
  5. Wyrażanie własnych poglądów i opinii.
  6. Tworzenie wypowiedzi pisemnych z uwzględnieniem estetyki tekstu i zasad jego organizacji.

2. Miejsce zajęć języka mniejszości narodowej w tygodniowym rozkładzie zajęć określa plan lekcji ułożony na początku roku szkolnego, dostępny w szkole na tablicy ogłoszeń.

3. Udział ucznia w zajęciach z języka mniejszości narodowej jest odnotowany w dokumentacji przebiegu nauczania, na świadectwach promocyjnych oraz świadectwach ukończenia szkoły.

4.Uczniowie biorący udział w zajęciach z języka mniejszości narodowej oraz nauki własnej historii i kultury są oceniani i klasyfikowani według zasad zawartych w WOU. Ocena z Języka mniejszości ma wpływ na promocję ucznia do klasy programowo wyższej oraz ukończenie szkoły.

5. Uczniowie biorący udział w zajęciach mniejszości narodowej mają prawo przystąpić do egzaminu ósmoklasisty w języku mniejszości narodowej Uprawnienia i obowiązki uczniów przystępujących do egzaminu ósmoklasisty i wymagania egzaminacyjne określają odrębne przepisy

 

Język mniejszości
biuletyn informacji
publicznej
bip logo

Nauczyciele   herb polski

Projekty    herb polski

Zostań naszym uczniem
Cyfrowa szkoła

Czym oddychamy

pm1010 czujników rozlokowanych na terenie całej gminy na bieżąco przekazuje informacje m.in. o jakości powietrza. Sensory mierzą poziom stężenia pyłów zawieszonych PM2.5 oraz PM10, temperaturę powietrza, ciśnienie atmosferyczne oraz wilgotność powietrza.

Aktualności

loading...
Aktualności
25.05.08 Wycieczka klas 1a i 3a – pełna wrażeń podróż do świata LEGO, gwiazd i przyrody

Uczniowie klas 1a i 3a wybrali się na wyjątkową wycieczkę, która dostarczyła im mnóstwa niezapomnianych wrażeń. Głównym celem wyprawy…

25.05.08 Zajęcia z pierwszej pomocy

5 maja 2025 roku odbyło się w naszej szkole szkolenie uczniów z zakresu I pomocy. Przeprowadzili je strażacy  z OSP Gogolin. W godzinnych…

25.05.08 Zaproszenie na prelekcje dla rodziców

Dnia 14.05.2025 roku o godzinie 17:00 (środa) odbędą się w naszej szkole dwie prelekcje dla rodziców ze specjalistami z Poradni…

25.05.07 Święto Konstytucji 3 Maja - 2025

W dniu 30 kwietnia 2025 r. w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji 234. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W wydarzeniu…

Samorząd uczniowski

loading...
Samorząd uczniowski
23.12.11 Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2023/2024





MIESIĄC


PLAN PRACY


TERMIN REALIZACJI




Październ…

22.09.29 Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2022/2023

 




MIESIĄC


PLAN PRACY


TERMIN REALIZACJI




Wr…

21.12.01 Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2021/2022

SEMESTR I
LISTOPAD

Organizacja kampanii wyborczej i wyborów do…

20.09.14 Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2020/2021

AKCJE STAŁE:

prowadzenie gazetki Samorządu Uczniowskiego i 

Rządowy Program Rozwoju Czytelnictwa

loading...
Rządowy Program Rozwoju Czytelnictwa
21.11.15 PSP nr 2 w Gogolinie otrzymała dofinansowanie w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytel...
Rządowy Program Rozwoju Czytelnictwa
19.01.02 Konkursy "książkowe" rozstrzygnięte

W grudniu został rozstrzygnięty konkurs pt. „Moja ulubiona postać

Rządowy Program Rozwoju Czytelnictwa
18.12.20 Dzień z Książką w klasie 3

14 grudnia br. klasa trzecia obchodziła Dzień z Książką w ramach…

Rządowy Program Rozwoju Czytelnictwa
18.12.20 Poranek czytelniczy w klasie trzeciej

9.11.2018 r. uczniowie klasy trzeciej pod kierunkiem pani Marioli…

Rządowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Projekty realizowane

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Stowarzyszenie
Utworzono: 03 wrzesień 2022
Odsłony: 642
  1. Zajęcia indywidualne z dietetykiem pdf

  2. Zajęcia językowe pdf

  3. Poradnictwo dla osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego pdf

  4. Indywidualna terapia dla osób uzależnionych pdf

Organizacja szkoły

  • Statut
  • Kalendarz uroczystości i ważniejszych wydarzeń szkolnych 2023/2024
  • Dni dodatkowo wolne 2024/2025
  • Wewnątrzszkolny system oceniania
  • Kalendarz szkolny 2024/2025
  • Program wychowawczo-profilaktyczny

Polityka prywatności

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Ostatnio dodane

  • DANE DO WPŁAT ZA POSIŁKI
  • Wykaz podręczników na rok szkolny 2019/20
  • Kolorowe kredki w pudełeczku noszę, czyli Dzień Kredki
  • Dzień Chleba
  • Dzień Dziewcząt
  • Dzień Pluszowego Misia

University template  WCAG 2.0

 

Nasza szkoła jest po to, aby dzieci osiągnęły w niej maksymalny rozwój, czuły się w niej szczęśliwe i bezpieczne, by zostały przygotowane do twórczego życia z złożonej rzeczywistości. Nasza szkoła jest miejscem, które stwarza dobre warunki do prawidłowego rozwoju intelektualnego i społecznego ucznia.

Zadzwoń
+48 77 4666 224
E-MAIL
szkola@psp2gogolin.pl
Odwiedź nas
47-320 Gogolin, ul. Strzelecka 39

Wykonano: LinkNet | Deklaracja dostępności

Back to top