W I półroczu uczniowie kl. 5a, 7 i 8b w czasie przygotowywania się do omawiania lektur w szkole oraz w czasie pracy z nimi na lekcji mieli możliwość kreatywnie „się wyszaleć”. Wyraźnie się przy tym dobrze bawili i co najważniejsze – utrwalali treść tekstów obowiązkowych.

Klasa 5a przygotowała w grupach gry planszowe oparte o treść książki „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”. Zrobili to z ogromnym zaangażowaniem. Powstały w ten sposób piękne plansze do gier i karty. Oczywiście, wykorzystując przygotowane materiały, mogli później w nie zagrać.

Z kolei siódmoklasiści przed omawianiem dramatów A. Mickiewicza i J. Słowackiego: II cz. „Dziadów” oraz „Balladyny” przygotowali w domu małe karteczki z symbolami, grafikami i słowami-kluczami nawiązującymi do treści obu tekstów. Niejednokrotnie zaskoczyła mnie ich inwencja twórcza oraz umiejętności plastyczne. Ponadto mogli na chwilę wczuć się w bohaterów tych dramatów, przedstawiając w przebraniach i przepięknych maskach krótkie monologi na swój temat. Na uwagę zasługują także słuchowiska oparte o II cz. „Dziadów”, które chętni uczniowie nagrali w domu i przedstawili w klasie oraz maski żałobne.

Natomiast najstarsi uczniowie – kl. 8b – wykonali kolaże będące streszczeniem „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza. Pomysły na wykonanie tego zadania były różnorodne – każdy jednak warty uwagi. Pojawiły się zdjęcia, ikonki, grafiki, rysunki... Znowuż na podstawie „Latarnika” H. Sienkiewicza przygotowali mapy świata z miejscami, w których przebywał główny bohater tej noweli.

Wybrane prace można podziwiać poniżej. Zachęcam, bo naprawdę warto. Uczniowie wykonali je wzorcowo :-)

Anna Wiora

7 lutego już po raz kolejny obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu, który został ustanowiony w 2004 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej. W ramach tego wydarzenia uczniowie naszej szkoły wykonali prezentacje multimedialne oraz plakaty przedstawiające zasady bezpiecznego korzystania z sieci. Dodatkowo na lekcjach informatyki zostały wyświetlone filmy edukacyjne, które przedstawiały ważne zagadnienia związane z prawidłowym poruszaniem się po świecie wirtualnym oraz filmy wyjaśniające pojęcie cyberprzemocy.

Monika Popiel
Stanisława Szewczyk

pdf 

10 lutego w naszej szkole obchodzono Dzień Patrona. Od 1988 roku jest nim Kornel Makuszyński, polski prozaik i publicysta. Napisał wiele książek dla dzieci i młodzieży. Największą popularność zyskała jego słowno-obrazkowa historyjka o przygodach Koziołka Matołka, który szukał Pacanowa, przekonany o tym , że tam „kozy kują”.

W czasie uroczystej akademii pani dyrektor, Renata Kochanowska, powitała wszystkich zebranych gości. Przypomniała zasady bezpiecznego zachowania w czasie ferii.

Następnie pani Beata Kulig ogłosiła wyniki szkolnego konkursu fotograficznego  Gogolin w obiektywie zorganizowanego we współpracy z Samorządem Uczniowskim z okazji tegorocznych obchodów 800 – lecia. Wraz z panią dyrektor wręczyła nagrody książkowe Pawłowi Tietzowi, Oliverowi Grabeusowi oraz Alexsandrowi Pollokowi.

Po części oficjalnej uczniowie klasy 3b  wraz z wychowawcą panią Michaelą Grochlą przygotowali krótkie przedstawienie o  przygodach Koziołka Matołka, który w swą podróż wyruszył. A gdzie trafił, co zobaczył i co przeżył, opowiedział zebranym w sali gimnastycznej. Trzecioklasiści zaśpiewali również wiele piosenek, prezentując swoje zdolności wokalno – taneczne.

Na czwartej lekcji wszyscy uczniowie wraz z wychowawcami udali się do swoich klas. Tam z niecierpliwością czekali na główny punkt programu, czyli występy uczestników programu ,, Mam Talent" w Rumunii.

Trzecioklasiści oraz zaproszeni artyści otrzymali gromkie brawa za swój występ. Nareszcie przyszedł czas na zasłużony wypoczynek. Wszystkim uczniom oraz nauczycielom życzymy pięknych i bezpiecznych ferii oraz zimowej aury. Do zobaczenia w ostatnich dniach lutego. Odpoczywajcie!

M. Grochla

Nasza szkoła włączyła się w obchody 800-lecia Gogolina. Na korytarzach można zobaczyć wystawy, gazetki przedstawiające naszą małą ojczyznę. Uczniowie klas młodszych na lekcjach plastyki wykonali prace plastyczne z symbolami naszego miasteczka. Dzięki organizowanym akcjom, dziewczęta i chłopcy a także nauczyciele mogą zapoznać się ze zdjęciami „starego” Gogolina, jego historią a także różnymi ciekawostkami. To dopiero początek roku a w naszej szkole zrobiło się już głośno o Gogolinie. W kolejnych miesiącach zaplanowane są inne działania i konkursy. Wszystko przed nami.

M. Grochla

W ostatnim tygodniu przed feriami w klasach młodszych zostały zorganizowane dyskoteki karnawałowe. Uczniowie mogli przebrać się za różne postacie.  Dziewczęta wybierały stroje księżniczek lub zwierzaków. Natomiast chłopcy wcielali się w Ninja czy innych super bohaterów. Tańcom i pląsom nie było końca. Muzyka wybrzmiewała w całej szkole.

M. Grochla

 

2 lutego na czele z niedźwiedziem odwiedziła nas grupa obrzędowa z Sołectwa Górażdże. Głośna muzyka zachęciła uczniów do wyjrzenia ze szkolnej sali oraz do wspólnej zabawy z przebierańcami. Taniec z niedźwiedziem przynosi ponoć szczęście, dlatego nie można się dziwić, że było tylu chętnych do tańca. Kto z nas nie chce żyć w dostatku i radości?! Wodzenie niedźwiedzia to zwyczaj, który kultywowany jest na Śląsku w okresie karnawału. W gminie Gogolin na terenie większości sołectw niedźwiedź jest wyczekiwany przez gospodynie, które pragną szczęścia dla swoich rodzin i domów.

M. Grochla

3 lutego uczniowie klas 1-7 uczestniczyli w zajęciach z policjantem oraz strażakami. Podczas spotkania omówiono zasady bezpieczeństwa w czasie ferii. Zaprezentowano również, co należy zrobić, gdy na rzece lub stawie załamie się lód oraz jak udzielić pomocy osobie tonącej. Strażacy zaprezentowali strój, który wykorzystują podczas akcji ratowniczej.

M. Grochla

Tegoroczny konkurs odbywał się pod hasłem „Wierzę w Kościół Chrystusowy”.

Uczniowie, którzy na etapie szkolnym wykazali się wiedzą z Ewangelii Łukasza oraz znajomością założeń programu duszpasterskiego na rok 2023, awansowali do etapu rejonowego.

Naszą szkołę w Opolu na kolejnym etapie konkursu reprezentowały Barbara Popiela z klasy 5a oraz Magdalena Bęben z klasy 6b. Regionalny etap konkursu wiedzy religijnej był wartościowym doświadczeniem, a także okazją do rozwijania zainteresowań i umiejętności. Z pewnością był on wyzwaniem dla uczestniczek i okazją do pogłębienia wiedzy.

Serdecznie dziękujemy Basi i Magdzie za udział w konkursie, włożony wysiłek
i zaangażowanie.

Barbara Mocia