14 czerwca pierwszaki wraz z nauczycielami wyruszyły na wycieczkę do Parku Miniatur Sakralnych w Olszowej. Najpierw zobaczyli miniatury kościołów, które zostały wkomponowane w piękną naturę. Następnie udali się na zabawę do parku linowego. Korzystali również z nowych urządzeń: chomika, bilarda, unihokeja, planu PinArt. Był też czas na ognisko. Szczęśliwe dzieci korzystały z wszystkich atrakcji bez ograniczeń. W dobrych nastrojach wróciły bezpiecznie do domu.

M. Grochla

Kierownik wypoczynku: Koryna Konopka

Forma wypoczynku: zajęcia rekreacyjno-sportowe

 

W dniach od 28.06.2021 r. do 02.07.2021 r.

20210628 20210702

W dniach od 05.07.2021 r. do 09.07.2021 r.

20210705 20210709

* Uczestnikom zajęć zapewniamy herbatę i kiełbasę na grilla w dniu zakończenia zajęć rekreacyjno-sportowych.

* Organizator zastrzega sobie prawo zmian w programie z przyczyn niezależnych od niego.

Dziś klasa siódma stworzyła na lekcji chemii olejki antystresowe. Nasza kompozycja składała się ze składników charakteryzujących się cennymi właściwościami, których korzystanie wpływa kojąco na samopoczucie. Wykorzystaliśmy np.  olejek z mięty, który działa przede wszystkim odświeżająco, przeciwbakteryjnie i relaksacyjnie.  Olejek kadzidłowy działa antydepresyjnie i tonizująco. Olejek lawendowy z kolei wspomaga walkę z bezsennością, a także wspiera pracę układu nerwowego. W sam raz na stres związany z wystawianiem ocen.

Iwona Krawczyk

10 czerwca uczniów klas 1-3 odwiedziła pani policjantka, która omówiła zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji. Zostało poruszonych wiele tematów, m. in. to, jak należy się zachować, gdy dziecko jest same w domu i ktoś puka do drzwi, jak należy się zachować na plaży i kąpieliskach. Przypomniano również numery alarmowe.

Oczywiście uczniowie mieli mnóstwo pytań dotyczących zawodu policjanta. Nasz gość cierpliwie opowiadał o swojej pracy.

M. Grochla

Dnia 7 czerwca klasa 2a pojechała na wycieczkę do opolskiego Zoo.

Ponieważ chcieliśmy bardzo skorzystać z nowego placu zabaw znajdującego się na terenie Parku 800-lecia tuż przy wyspie Bolko, przybyliśmy do Opola dużo wcześniej przed otwarciem ogrodu zoologicznego. Zabawa trwała ponad godzinę. Wszyscy byli zachwyceni -  w końcu to największy plac zabaw w Opolu!

Następnie udaliśmy się do Zoo. Największą atrakcją wśród zwierząt okazały się lwy, które zagościły tam od niedawna. O nowych zwierzętach dyskutowaliśmy już w klasie  kilka dni przed wycieczką.

Następnie skorzystaliśmy z parku linowego i placu zabaw znajdującego się na terenie ogrodu zoologicznego. Zakupiliśmy pamiątki, różne słodkości, a na koniec zmęczeni i szczęśliwi wróciliśmy pociągiem do Gogolina. Oczywiście jedną z atrakcji wycieczki była właśnie podróż pociągiem!

Agnieszka Wojciechowska

Dzień Dziecka uczniowie gogolińskiej dwójki mogli spędzić poza murami szkoły. Lekcje zostały odwołane, a każda klasa mogła pobyć ze swoimi rówieśnikami i wychowawcą. Pomysłów nie zabrakło nikomu. Był czas na plac zabaw, gry i zabawy ruchowe w pobliskim parku, wyjście na piknik na łąki w okolicach kapliczki na bagnie, ogniska z kiełbaskami, wyjście na lody czy też wyjazd na tor saneczkarski na Górze Świętej Anny.

Wszystkim dzieciom, tym małym i dużym, życzymy, aby każdy dzień przynosił radość, pozytywną energię i beztroskę. Bądźcie radosne i szczęśliwe.

M. Grochla

Uczniowie klas siódmych zostali zaproszeni do Centrum Bioróżnorodności im. Leopolda Cassirera w Gogolinie.

Spotkali się z panem Waldemarem Lisem w zagospodarowanym poeksploatacyjnym wyrobisku wapienia w Gogolinie przy ul. Powstańców, aby zapoznać się z tym miejscem i jego walorami. Teren ten jest wyjątkowo wartościowy i szczególny pod względem występujących tam cennych gatunków fauny i flory. Siódmoklasistom przybliżone zostały pojęcia muraw kserotermicznych, bioróżnorodności jak również historia naszego miasta i jej mieszkańców.

Dziękujemy za zaproszenie i zorganizowanie plenerowej lekcji w pięknych okolicznościach przyrody.

mgr Barbara Mocia

mgr Izabela Bieńczak

Organizacja zdalnej nauki była wyzwaniem logistycznym i technologicznym. Nauczyciele poszukiwali nowych sposobów na efektywną edukację swych uczniów.

Podczas pierwszej fali epidemii Samorząd Województwa Opolskiego rozpoczął realizację projektu „Op@lskie dla liceów - zdalne nauczanie zbliża”, polegającego na wsparciu szkół i nauczycieli w edukacji zdalnej. Kontynuacją realizowanych działań było wsparcie szkół podstawowych poprzez realizację projektu Op@lskie dla podstawówek - zdalne nauczanie zbliża” realizowanego przez Departament Edukacji i Rynku Pracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, przy udziale środków UE.

W ramach realizowanego projektu nasza szkoła otrzymała 12 komputerów przenośnych Dell Latitude 3510 na łączną wartość 35.999,64zł

Sprzęt wykorzystywaliśmy do nauki zdalnej a po zakończeniu nauki zdalnej i po powrocie do szkoły wykorzystujemy podczas zajęć TIC.

Ponadto, w ramach projektu nauczyciele naszej szkoły podnoszą swoje kompetencje zawodowe uczestnicząc w szkoleniach: ,,Prawa i obowiązki nauczyciela w okresie pracy zdalnej”, ,,IPET w edukacji zdalnej”, ,,Jak zapobiegać hejtowi, agresji i innym zagrożeniom wynikającym z korzystania przez uczniów z zasobów internetowych?”, ,,MS Teams dla zaawansowanych”, ,,Narzędzia służące do przygotowywania zadań elektronicznych”, ,,Aplikacje przydatne w edukacji zdalnej” , ,,Efektywne i łatwe metody nauczania online oraz w szkoleniu” oraz w szkoleniu ,,W stronę samodzielności w uczeniu się” .

Dyrektor PSP nr 2 w Gogolinie

Projekt realizowany ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.

Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia w 110 szkołach podstawowych z Aglomeracji Opolskiej W ramach projektu uczniowie PSP 2 w Gogolinie  będą doskonalić Technologie Informacyjno – Komunikacyjne i poszerzać wiadomości dotyczące tej dziedziny.

Projekt podzielony jest na 5 zadań:

- Kształcenie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych w oparciu o "Program Powszechnej Dwujęzyczności" PPD

- Rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych uczniów poprzez realizację zajęć w pracowniach RZPWE w oparciu o "Program Kreatywnego Uczenia"

- Tworzenie warunków do nauczania w oparciu o Program "Eksperyment w Edukacji"

- Rozwijanie kompetencji informatycznych uczniów i nauczycieli poprzez zajęcia z programowania w oparciu o program "Inteligentnie zaprogramowani"

- Szkolenia dla nauczycieli i doposażenie szkół w związku z COVID.

Dzięki udziałowi w tym przedsięwzięciu uczniowie będą mieli szansę wyjazdu do miejsc edukacji bezpośredniej, poszerzenia wiadomości w zakresie kompetencji kluczowych oraz współzawodnictwa w konkursach przedmiotowych. Szkoła natomiast zyska dodatkowe wyposażenie pracowni informatycznej.