W I półroczu uczniowie kl. 5a, 7 i 8b w czasie przygotowywania się do omawiania lektur w szkole oraz w czasie pracy z nimi na lekcji mieli możliwość kreatywnie „się wyszaleć”. Wyraźnie się przy tym dobrze bawili i co najważniejsze – utrwalali treść tekstów obowiązkowych.

Klasa 5a przygotowała w grupach gry planszowe oparte o treść książki „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”. Zrobili to z ogromnym zaangażowaniem. Powstały w ten sposób piękne plansze do gier i karty. Oczywiście, wykorzystując przygotowane materiały, mogli później w nie zagrać.

Z kolei siódmoklasiści przed omawianiem dramatów A. Mickiewicza i J. Słowackiego: II cz. „Dziadów” oraz „Balladyny” przygotowali w domu małe karteczki z symbolami, grafikami i słowami-kluczami nawiązującymi do treści obu tekstów. Niejednokrotnie zaskoczyła mnie ich inwencja twórcza oraz umiejętności plastyczne. Ponadto mogli na chwilę wczuć się w bohaterów tych dramatów, przedstawiając w przebraniach i przepięknych maskach krótkie monologi na swój temat. Na uwagę zasługują także słuchowiska oparte o II cz. „Dziadów”, które chętni uczniowie nagrali w domu i przedstawili w klasie oraz maski żałobne.

Natomiast najstarsi uczniowie – kl. 8b – wykonali kolaże będące streszczeniem „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza. Pomysły na wykonanie tego zadania były różnorodne – każdy jednak warty uwagi. Pojawiły się zdjęcia, ikonki, grafiki, rysunki... Znowuż na podstawie „Latarnika” H. Sienkiewicza przygotowali mapy świata z miejscami, w których przebywał główny bohater tej noweli.

Wybrane prace można podziwiać poniżej. Zachęcam, bo naprawdę warto. Uczniowie wykonali je wzorcowo :-)

Anna Wiora