Prezentacja 01: ikona pdf Prezentacja 02: ikona pdf Prezentacja 03: ikona pdf

 

 

Nowe technologie to nie tylko rozrywka i gry, ale możliwość zdobywania kompetencji, rozwijania kreatywności i umiejętności logicznego myślenia, które są bardzo przydatne w przyszłości Nasza szkoła w tym roku szkolnym uczestniczy w ogólnopolskim programie #SuperKoderzy. Jest to 10-miesięczny cykl zajęć dla klas szkół podstawowych obejmujący naukę podstaw programowania i robotyki. Udział w programie zapewnił szkole grant na zakup pięciu robotów a dzieci uczą się kodowania na lekcji informatyki. W okresie pandemii nie zaprzestaliśmy realizacji programu. Jego organizatorzy zapewnili w internecie edycję „Poranków z #SuperKoderami”, podczas których dzieci m.in. uczą się tworzenia własnych gier platformowych. Czas z #SuperKoderami to dobrze wykorzystany czas w domu.

Stanisława Szewczyk

Szanowni Państwo Rodzice i Nauczyciele

Drodzy Uczniowie,

Planowany kalendarz zmian w szkołach w kolejnych tygodniach – do wakacji

Od poniedziałku, 18 maja br. będzie możliwość, za zgodą rodzicówprowadzenia bezpośrednich zajęć dla dzieci mających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wymagających wsparcia, w tym odpowiednio w realizacji zajęć rewalidacyjnych niezbędnych do ich prawidłowego rozwoju dziecka.

W sprawie zajęć będą kontaktować się nauczyciele specjaliści Państwa dzieci. Nad organizacją i wspomaganiem czuwać będzie pedagog specjalny mgr Anna Szczudrawa. Zajęcia będą prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych wg opracowanych stosownych Procedur w PSP 2 w Gogolinie, zapewniających bezpieczeństwo w związku z wystąpieniem COVID-19

Od poniedziałku 25 maja br. przywrócone zostają zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Udział w zajęciach jest dobrowolny, za zgodą rodziców. Dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc pod uwagę możliwości szkoły.

W sprawie zajęć będą kontaktować się wychowawcy klas. Nad organizacją czuwać będzie przewodnicząca zespołu nauczycieli klas I-III mgr M. Jendrusch. Zajęcia będą prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych wg opracowanych stosownych Procedur w PSP 2 w Gogolinie, zapewniających bezpieczeństwo w związku z wystąpieniem COVID-19

Od 25 maja br. uczniowie klas będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla ucznia, za zgodą rodziców.

 W sprawie zajęć będzie kontaktować się wychowawca klasy. Nad organizacją czuwać będzie wychowawca klasy mgr B. Sieńczak w porozumieniu z wicedyrektorem szkoły mgr A. Polywką. Zajęcia będą prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych wg opracowanych stosownych Procedur w PSP 2 w Gogolinie, zapewniających bezpieczeństwo w związku z wystąpieniem COVID-19

Od 1 czerwca br. uczniowie wszystkich klas I-VIII będą mieli możliwość korzystania z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla ucznia, za zgodą rodziców, natomiast dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc pod uwagę możliwości szkoły.

W sprawie zajęć będą kontaktować się nauczyciele przedmiotów i wychowawcy klas. Nad organizacją czuwać będzie wicedyrektor A. Polywka. Zajęcia będą prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych wg opracowanych stosownych Procedur w PSP 2 w Gogolinie, zapewniających bezpieczeństwo w związku z wystąpieniem COVID-19

Z poważaniem

Renata Kochanowska
dyrektor szkoły

8 maja biblioteki oraz bibliotekarze obchodzą swoje święto. Z tej okazji pragnę przedstawić Państwu wybory czytelnicze naszych uczniów oraz statystykę czytelnictwa od września do 12 marca 2020 r.

Biblioteka szkolna na przerwach tętni życiem. Uczniowie chętnie przychodzą, dyskutują, pomagają, przeglądają, a w końcu też wypożyczają interesujące ich książki, nie tylko lektury.

Wśród dzieci klas 1-2 najbardziej popularna jest seria Zaopiekuj się mną, która w ciekawy sposób przedstawia przygody różnych zwierzątek, najczęściej kotów i psów. Uczniowie z zapartym tchem śledzą perypetie porwanych czy z początku niechcianych małych przyjaciół. W bibliotece posiadamy kilkadziesiąt książek autorki, czyli Holly Webb, więc jest co wypożyczać. Uczniowie chętnie sięgają także po serię Czytam sobie, Dziennik cwaniaczka, Magiczne drzewo oraz bajki i baśnie różnych autorów. Pytają o Muminki, Kubusia Puchatka, Franklina oraz opowieści o księżniczkach. Zaś po lekcji, na której omawiano fragmenty Niesamowitych przygód 10 skarpetek… prawie cała klasa wypożyczyła właśnie tę książkę.

Natomiast w klasach 3-4 prawdziwym bestsellerem okazały się powieści detektywistyczne, począwszy od omawianej z Panią na lekcji lektury Grzegorza Kasdepki pt. Detektyw Pozytywka po serię Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai Martina Widmarka. Po te ostatnie książki ustawiają się prawdziwe kolejki (bibliotekarz na prośbę uczniów dokupił kolejne 2, których biblioteka nie posiadała). Co ciekawe, pod wpływem kolegów, ich sugestii i zachęty, perypetie dwóch młodych detektywów czytają już całe klasy.

Klasy 5-8 wybierają tytuły związane z gatunkiem fantasy. Oprócz lektur oczywiście, uczniowie wypożyczają książki o wampirach, miłości i magii, w których bohaterowie przeżywają niesamowite przygody z uczuciem w tle. Zauważyłam, że najczęściej to koledzy i koleżanki polecają następnej osobie daną książkę, jeśli była interesująca. Tak tworzy się łańcuszek czytających.

Warto przychodzić do biblioteki. Najbardziej cieszą słowa osób, które nigdy nie czytały niczego oprócz lektur szkolnych, że książki przygodowe czy fantasy są naprawdę „super”!

A oto statystyki czytelnictwa w naszej szkole:

statystyka

Anna Feilert

LEKCJA 8 - KOMPLEMENTY I DOCENIENIE ZBLIŻAJĄ LUDZI.

Zapraszmy do zapoznaina się z dalszą częścią artykułu