pdf

W ramach współpracy ze szkołą z Kysuckiego Novego Mesta klasy 4 wraz z wychowawczyniami wysłały do tej placówki kartki świąteczne, które zostały wykonane przez uczniów. Mamy nadzieję, że sprawią radość naszej zaprzyjaźnionej placówce.

I. Bieńczak
A. Feilert

Że wszelkie nasze poznanie zaczyna się wraz z doświadczeniem, co do tego nie ma żadnej wątpliwości. Cóż by bowiem innego mogło władzę poznawania obudzić do działania, gdyby tego nie sprawiły przedmioty, które poruszają nasze zmysły i po części same z siebie wywołują przedstawienia, po części wprawiają w ruch działalność naszego intelektu [polegającą na] porównywaniu z sobą przedstawień, łączeniu ich lub rozdzielaniu
i przerabianiu w ten spos
ób surowego materiału wrażeń zmysłowych w poznanie przedmiotów nazywane doświadczeniem? Co do czasu więc żadne poznanie nie wyprzedza w nas doświadczenia i wszelkie się z nim rozpoczyna”.

Immanuel Kant: „Krytyka czystego rozumu”, Wstęp

Łącząc literacki wątek i nasze chemiczne spektakle, postanowiliśmy pochwalić się naszymi ostatnimi dokonaniami na zdalnym kółku chemicznym. Zajmowaliśmy się m.in. badaniem zawartości tlenu i pary wodnej w powietrzu, wykorzystaliśmy do tego własne ogrody, szyby samochodowe czy gorącą herbatę oraz stworzyliśmy ekologiczne żelowe mydełka w sam raz na świąteczne prezenty.

Iwona Krawczyk

 

Zajęcia we współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Gogolinie

Kierownik wypoczynku: mgr Koryna Konopka

Forma wypoczynku: zajęcia rekreacyjno-sportowe

 

 

Data i

dzień tygodnia

Godziny zajęć

Tematyka zajęć

Opiekunowie

1.

04.01.2021r

Poniedziałek

9.00-11.00

Zapoznanie uczniów z regulaminem obowiązującym podczas zajęć oraz planem zajęć. Konkurs na najciekawszy pomysł „Jak bezpiecznie spędzać ferie”

Warsztaty plastyczne ,, Zimowe Gnomy”

Przerwa na drugie śniadanie.

mgr K.Konopka

mgr I.Bieńczak

Instruktor  z GOK w Gogolinie

11.00-11.45

11.45-13.00

Warsztaty taneczne HIP HOP

Zabawy sportowe na sali gimnastycznej.

Instruktor tańca z GOK w Gogolinie

mgr K.Konopka

mgr I.Bieńczak

2.

05.01.2021r.

Wtorek

9.00-11.00

Omówienie spraw organizacyjno-porządkowych przed wyjściem na pływalnię  miejską – regulamin basenu

Zajęcia na pływalni miejskiej.

Przerwa na drugie śniadanie.

mgr K.Konopka

mgr I.Bieńczak

 

11.00-13.00

12.00-12.45

Zimowy, wolny czas, na wspólne bajanie, bajki czytanie,

legend opowiadanie”
- czytanie ulubionych bajek i legend,
- wspólne wymyślanie zakończenia bajki.

Warsztaty dekupage ,, Obrazy segmentowe”

Warsztaty  taneczne HIP - HOP

mgr K.Konopka

mgr I.Bieńczak

Instruktor  z GOK w Gogolinie

Instruktor tańca z GOK w Gogolinie

3.

07.01.2021r.

Czwartek

9.00-12.00

10.00-10.45

Dzień na sportowo-zabawy na boisku lub Sali gimnastycznej - „DWA OGNIE”, „STRZAŁ PIŁKĄ DO BRAMKI”.

Warsztaty  taneczne HIP - HOP

Przerwa na drugie śniadanie.

mgr.K.Konopka

mgr I.Bieńczak

Instruktor tańca z GOK w Gogolinie

 

12.00-13.00

Zajęcia plastyczne – „Dokończ rysunek” *.

Warsztaty plastyczne ,,Łapacze snów”

mgr.K.Konopka

mgr I.Bieńczak

Instruktor  z GOK w Gogolinie

4.

08.01.2021r.

Piątek

9.00-10.00

Zabawa w średniowiecznych rycerzy - projektanci strojów.

mgr K.Konopka

mgrI.Bieńczak

10.00-12.00

„Kolorowa Zima” zabawy z masą solną.

Warsztaty plastyczne ,, Zimowe Miasteczko”

mgr K.Konopka

mgr I.Bieńczak

Instruktor  z GOK w Gogolinie

12.00-13.00

Zakończenie ferii zimowych w rytmie HIP – HOPU.  Podsumowanie zajęć. Rozdanie nagród.

mgr K.Konopka

mgr I.Bienczak

Instruktor tańca z GOK w Gogolinie

 

Dodatkowe Informacje: Podczas zajęć organizator zapewnia napoje, organizator zastrzega sobie prawo zmiany planu zajęć z przyczyn od niego niezależnych.

Gogolin, 16.12.2020r.

(-) Renata Kochanowska
Dyrektor PSP 2 w Gogolinie

 

ikona pdf

Zabawy z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne  – propozycje zabaw dla dzieci wraz z rodzicami, rodzeństwem, kolegą...

Weronika Sherborne była angielską terapeutką, nauczycielką wychowania fizycznego. W latach 60-tych wypracowała własny system ćwiczeń. Ma on zastosowanie we wspomaganiu prawidłowego rozwoju dzieci i w korygowaniu jego zaburzeń. Ćwiczenia te wywodzą się ze szkoły Rudolfa Labana i z doświadczeń własnych, a znane są pod nazwą Ruchu Rozwijającego. Nazwa ruchu rozwijającego wyraża główną ideę metody: - posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. Opracowany przez Sherborne system ćwiczeń wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspakajanych w kontakcie z dorosłymi.

Stosowanie metody ruchu rozwijającego przynosi korzyści dla dzieci:
• wspomaga rozwój,
• wyrównuje opóźnienia w sferze emocjonalnej i społecznej.
• uczy współdziałania z partnerem,
• pozwala wykorzystać nagromadzoną energię, wykorzystać siłę,
• uczy koncentrowania się na wykonywanym zadaniu.
• wyzwala wśród uczestników wiele radości, śmiechu.

Zabawa w domu podczas epidemii

 Dla Twojego dziecka najważniejsze jest to, że jesteś obok niego.

Poranna gimnastyka

Dzieci uwielbiają być w ruchu, który jest im wyjątkowo potrzebny, szczególnie teraz, kiedy wszelkie aktywności ograniczamy do minimum. Przedszkolaki doskonale znają zajęcia ruchowo-taneczne i moment, kiedy mogą do nich zaprosić również rodziców jest dla nich czymś niezwykłym. Włącz waszą ulubioną piosenkę i w rytm muzyki zacznij wraz z dzieckiem tańce, wygłupy czy łaskotki. To idealne rozpoczęcie każdego dnia. Nie od dziś wiadomo, że wszelka aktywność fizyczna sprzyja wydzielaniu endorfin, a to jest równoznaczne z porankiem spędzonym w wyśmienitym humorze.

Powrót do przeszłości

Budowanie bazy to zabawa, którą sami doskonale pamiętamy z czasów dzieciństwa, a może być równie ciekawa dla naszego potomstwa. Do zbudowania bazy/domku możemy użyć wszystkiego, co znajduje się w zasięgu ręki. Wykorzystajmy więc stół jako konstrukcję, narzućmy na niego koc czy narzutę, układając wokół poduszki. Dziewczynki z pewnością będą traktowały naszą budowlę jako dom lub zamek, natomiast dla chłopców może być to niesamowita forteca obronna. Dzieciaki uwielbiają zabawy, w których mogą dać się ponieść odrobinie fantazji, a już szczególnie kiedy rodzice pozwalają się zaprosić do tego fascynującego świata.

Kolejną zabawą, w którą sami bawiliśmy się w dzieciństwie jest głuchy telefon. Przypomnijmy, na czym ona polega. Pierwsza osoba wymyśla słowo, które szepcze do osoby siedzącej obok, a ta przekazuje je do następnej. Ostatnia osoba mówi na głos to, co sama usłyszała. Czasem bywa naprawdę zabawnie!

Czas, który musimy spędzić w domu z dzieckiem warto przeznaczyć na wspominanie i opowiadanie o tym, jak sami dorastaliśmy. Dzieci uwielbiają słuchać, co mama bądź tata robili będąc w ich wieku. Pokażmy dziecku zdjęcia z czasów, kiedy ono samo było niemowlakiem i poopowiadajmy różne historie rodzinne. Z pewnością będzie słuchało nas jak zaczarowane.