W ostatnich dniach listopada nauczyciele klas 1-3 zorganizowali swoim podopiecznym dyskoteki andrzejkowe. Były tańce, zabawa i szaleństwo. Rodzice zadbali o słodkie i słone przekąski. Dzięki wróżbom można było również dowiedzieć się, co nas czeka w przyszłości.

M. Grochla-Czingon



W środę, 15 listopada 2023 r. w Stowarzyszeniowej Szkole Podstawowej w Górażdżach odbył się  konkurs słowno – muzyczny w języku niemieckim dla uczniów klas I - VI szkół podstawowych gminy Gogolin. Podczas tego konkursu uczestnicy śpiewali i recytowali wybrane utwory w j. niemieckim. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klas I – III oraz klas IV – VI.

Klasy I – III

  1. Roman Kliś – klasa II a
  2. Daniel Dończyk- kasa III b
  3. Anna Gogolok – klasa III b
  4. Amelia Halska – klasa IIII b
  5. Martyna Krompiec – klasa III b

klasy IV- VI

  1. Katarzyna Folmer – klasa IV b
  2. Jagoda Najda – klasa IV b
  3. Emilia Woźnica – klasa IV b
  4. Głowacka Karolina – klasa IV a
  5. Barbara Popiela – klasa VI a
  6. Martyna Tomaszek – klasa VI b

Wszyscy uczniowie godnie reprezentowali naszą szkołę. Mniejszość Niemiecka, która była organizatorem tego konkursu, nagrodziła uczestników tego konkursu ciekawymi nagrodami.

Organizatorom dziękujemy za ciepłe przyjęcie i nagrody , a uczestnikom gratulujemy i życzymy powodzenia podczas kolejnych edycji tego konkursu.

B. Konieczna

Z okazji obchodów 800-lecia Gogolina i Roku Botanika mieszkańcy Gogolina zostali zachęceni przez burmistrza, pana Joachima Wojtalę do udziału w akcji ,,800 drzew na 800-lecie Gogolina”.

Uczniowie klasy II a naszej szkoły również uczestniczyli w wyżej wymienionej akcji. 24 listopada br. dzieci z wychowawcą i rodzicem jednego z uczniów posadzili samopylną czereśnię na terenie Ogrodu Owocowego w Gogolinie.

Na pamiątkę dokonania zakupu i nasadzenia młodego drzewka klasa otrzymała piękny certyfikat.

Mgr Mariola Jendrusch

Wizyta w Muzeum Śląska Opolskiego była dla uczniów klas szóstych niezapomnianym doświadczeniem. Warsztaty bożonarodzeniowe dostarczyły im nie tylko radości tworzenia, ale również wzbogaciły ich wiedzę na temat tradycji świątecznych regionu.

Po kreatywnym poranku uczniowie przenieśli się w głąb historii i kultury regionu, eksplorując bogatą wystawę Muzeum Śląska Opolskiego. Wystawa ta to prawdziwa podróż przez czas, ukazująca ewolucję życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego na Śląsku Opolskim. Zwiedzanie wystawy pozwoliło na poszerzenie horyzontów historycznych i kulturowych, ukazując fascynującą historię Śląska Opolskiego.

Uczniowie mieli również możliwość obejrzenia galerii malarstwa polskiego XIX i XX wieku. Na stałej wystawie prezentowanych jest 130 obrazów, które ich zachwyciły i oczarowały.

Taka forma nauki jest niezwykle cenna, ponieważ nie tylko dostarcza wiedzy, ale także rozwija zdolności kreatywne i rozbudza ciekawość świata, dając kolejnym pokoleniom szansę na odkrywanie bogactwa dziedzictwa kulturowego swojego regionu.

Barbara Mocia

– pod takim hasłem po raz trzynasty odbył się Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W wydarzeniu uczestniczą szkoły z różnych stron świata. Uczniowie naszej placówki po raz kolejny wzięli udział w kampanii i – jak zapowiadają – nie po raz ostatni.

Akcja jest świetną okazją do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości. Znajomość tabliczki mnożenia sprawdzano w niecodzienny sposób, bowiem egzaminatorami byli nie tylko nauczyciele, ale również uczniowie. To oni częstowali znawców mnożenia słodkościami z ciekawymi, inspirującymi, jednym słowem – wartymi uwagi – cytatami. Uczniowie klasy VIIA oraz VIIB odpytali pracowników naszej szkoły ze znajomości tabliczki mnożenia. Sporo z nich uzyskało tytuł:

MT EXPERTA  tabliczki mnożenia. GRATULUJEMY!

Dziękujemy za aktywną i pożyteczną akcję.

Nauczyciele matematyki

Strefa Czytania w szkolnej bibliotece cieszy się wśród uczniów zainteresowaniem. Dzieci
w czasie przerw przychodzą tutaj, aby w ciszy poczytać ulubione książki. Niedawno biblioteka została wyposażona w nowy, puszysty dywan, poduszki i pufy, tworząc strefę relaksu.

mgr Beata Kulig

W czwartek, 23 listopada uczniowie kl. 3 b odwiedzili w Kopalni Górażdże "białych" górników. Zostali powitani przez pracowników, dzięki którym mogli zobaczyć specjalistyczny sprzęt (wozidła, koparki) wykorzystywany w codziennej pracy. Następnie dzieci przedstawiły swój program artystyczny, przygotowany z okazji zbliżającego się Dnia Górnika. Zaprezentowały: wiersze, traktujące o górnikach i ich patronce - św. Barbarze – piosenki oraz taniec. Na zakończenie uczniowie złożyli pracownikom życzenia i zagrali na fletach "Sto lat". Występ bardzo się podobał, a młodzi artyści w podziękowaniu otrzymali torbę słodyczy.

E. Sadowska-Spranzel


Nasza szkoła dołączyła do projektu EduNav, którego celem jest pomoc w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci i młodzieży. Do 8 grudnia uczniowie poszczególnych klas będą brali udział w internetowym badaniu, które ma pomóc w ustaleniu, co sprawia, że nauka matematyki części osób przychodzi z łatwością, a od innych wymaga znacznie większego zaangażowania.

Eksperci projektu EduNav, powołując się na wcześniejsze badania, wskazują, że aż 75 proc. przedszkolaków ma zadatki uzdolnień matematycznych, czyli takich cech umysłu, które umożliwiają osiąganie bardzo dobrych wyników w naukach ścisłych. Wpływ na przebieg edukacji matematycznej ma jednak wiele czynników, w tym utrwalany przez starsze pokolenia stereotyp, że matematyka jest przedmiotem trudnym.

- Wiedza o postawach uczniów i rodziców, którą zdobywamy dzięki Ogólnopolskiemu Badaniu Postrzegania Matematyki, jest bardzo ważnym elementem wdrażania zmian w skutecznym nauczaniu przedmiotów ścisłych. Dzięki analizie odpowiedzi, stworzymy raport, który może zmienić sposób myślenia o nauczaniu matematyki. Bardzo liczymy na to, że ta wiedza pomoże w przyszłości w ewaluacji metod edukacyjnych na wszystkich etapach kształcenia - mówi Wojciech Majeran z projektu EduNav.

To, jak takie stereotypy wpływają na naszą zdolność uczenia się, obrazuje badanie 3M State of Science Index 2022. Aż 30 proc. osób zapytanych, co przeszkodziło w ich karierze w obszarze nauk ścisłych, odpowiedziało, że brak wiary w poziom własnej inteligencji.

Aby pomóc dzieciom we właściwym rozwoju, konieczna jest zmiana sposobu myślenia o nauce, dostosowanie metod nauczania do dzisiejszych realiów, a także indywidualnych potrzeb uczniów. W ten sposób badacze chcą sprawić, że matematyka stanie się pozytywnie kojarzonym przedmiotem szkolnym, a uczniowe znacznie częściej będą wybierać dalszy rozwój w obszarze nauk ścisłych.

Nauczyciele matematyki

 

Listopad to wyjątkowy miesiąc, w którym ludzie na całym świecie skupiają się na pamięci o zmarłych. To czas refleksji, zadumy i hołdu dla tych, którzy odeszli. W polskiej tradycji listopad ma szczególne znaczenie, gdyż jest dedykowany modlitwom za dusze zmarłych, a cmentarze stają się miejscem skupienia i zadumy.

W Gogolinie, malowniczej miejscowości z bogatą historią, listopad nabiera jeszcze głębszego znaczenia, zwłaszcza gdy mówimy o pamięci ofiar powstania - o tych, którzy zginęli w walkach o wolność.

Uczniowie z naszej szkoły w tym szczególnym miesiącu pamiętają i troszczą się o zbiorową mogiłę 24 Powstańców. Pamiętają również o Siostrze Angelii Malinowskiej, która uczyła w naszej szkole. Pamiętają o jej oddaniu, dobroci i posłudze.

Listopad w Gogolinie to nie tylko czas smutku, ale także refleksji nad historią, dzięki której kształtuje się tożsamość lokalnej społeczności. To miesiąc, który skłania do zadumy nad przeszłością, ale również inspiruje do działania na rzecz wspólnoty i pamięci o tych, którzy poświęcili życie dla dobra innych.

Barbara Mocia