14 marca swój dzień obchodziła najbardziej fascynująca liczba świata   π -Pi

Badali ją już starożytni Egipcjanie, Wisława Szymborska poświęciła jej wiersz, a matematyk William Shanks spędził 15 lat swojego życia obliczając ręcznie 707 cyfr jej rozwinięcia dziesiętnego. Informacje o Pi znajdują się też w Piśmie Świętym,  liczba ta pojawia się przy okazji budowy świątyni Salomona.

Odkryli ją ci, którzy wymyślili koło, czyli Sumerowie. Uczniowie klas ósmych i siódmej [prześcigali się w kreatywnym przedstawieniu jej "Królewskiej Mości". Najlepsi zostali nagrodzeni statuetkami i medalami z grawerem  solenizantki:)

 Pi -pół żartem pół serio na naszych fotografiach…

Monika Popiel i Magdalena Tomeczek

21 marca z okazji Jubileuszu 800-lecia Gogolina posadzono w naszej szkole nowe drzewo. Dąb szypułkowy, bo o nim tu mowa, którego nazwano Jubilatus, stanął na naszym szkolnym boisku.

Pani dyrektor, Renata Kochanowska, serdecznie wszystkich powitała. Następnie uczeń, Oliver Grabeus, odczytał wiersz pt. "Jeszcze się tyle stanie...".

Wszyscy zgromadzeni: dyrekcja szkoły, wiceburmistrz – pan Krzysztof Reinert, przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Rekreacji i Zdrowia – pani Gizela Sapok, przewodnicząca rady rodziców – pani Barbara Wojtasik, prezes Stowarzyszenia Edukacyjno – Artystycznego pani Krystyna Skoczylas oraz przewodniczący poszczególnych klas mogli zasypać drzewo ziemią oraz podlać je, aby przyjęło się dobrze na naszej szkolnej ziemi.

M. Grochla

21 marca uczniowie świętowali pierwszy dzień wiosny. Dziewczęta i chłopcy z klas młodszych spędzili ten dzień, grając w różne gry planszowe. Poznali zasady takich gier jak: warcaby czy rummikub. Wykonywali zdrowe i kolorowe kanapki, a także owocowe szaszłyki. Trzecioklasiści przynieśli nawet toster, aby zjeść chrupiące pieczywo.

Tego dnia obchodzono również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Uczniowie ubrali kolorowe skarpetki nie do pary. Była to doskonała okazja, aby wesprzeć ludzi z dodatkowym 21. chromosomem.

Pomimo deszczowej pogody, uśmiechy gościły na twarzach dzieci i nauczycieli. Przecież to już wiosna, zieleni się świat. Coraz dłuższe, słoneczne i cieplejsze dni przynoszą pozytywną energię.

M. Grochla

{youtubetjM4jD3yXRs}{/youtube}

Z okazji obchodzonego jubileuszu 800-lecia Gogolina uczniowie klas 8a i 8b na lekcjach wiedzy o społeczeństwie wykonali prezentacje o Gogolinie. Była to doskonała okazja, aby przejść się ulicami naszego urokliwego miasteczka, podziwiać piękne miejsca oraz je sfotografować a nawet nakręcić filmiki. Ósmoklasiści świetnie sobie poradzili, a zadanie sprawiło im wiele radości. Mogli wcielić się w rolę reporterów czy operatorów kamery, świetnie się przy tym bawiąc. Zachęcamy do obejrzenia powstałych materiałów.

M. Grochla

pdf pdf pdf pdf

„Program dla szkół” to unijny program, polegający na dostarczaniu dzieciom owoców i warzyw oraz mleka i produktów mlecznych. To kontynuacja dotychczasowych programów „Owoce
i warzywa w szkole” oraz „Mleko w szkole”.  Ma on na celu promowanie zdrowego stylu życia oraz zwiększenie świadomości społecznej na temat korzyści wynikających z regularnego spożywania mleka i produktów mlecznych.

W ramach tego programu do naszej szkoły dostarczono sztuczną krowę naturalnych rozmiarów, aby uczniowie mogli na własnej skórze przekonać się, jak wygląda proces dojenia i skąd pochodzi mleko, które później piją. Sztuczna krowa ma specjalne mechanizmy, które pozwalają na symulację procesu dojenia.

Dzieci, które miały okazję korzystać z tej atrakcji, były zachwycone taką możliwością. Była to dla nich nie tylko ciekawa zabawa, ale także lekcja edukacyjna, która pozwoliła im lepiej zrozumieć, skąd pochodzi mleko, jak wygląda proces jego produkcji.

Program "Mleko w szkole" cieszy się dużą popularnością wśród uczniów, ale także rodziców i nauczycieli, którzy doceniają wartość edukacyjną i zdrowotną, jaką niesie ze sobą regularne spożywanie mleka i produktów mlecznych.

Warto pamiętać, że mleko i produkty mleczne są bogatym źródłem składników odżywczych, takich jak białko, wapń, witamina D czy witaminy z grupy B. Spożywanie tych produktów w ramach zdrowej i zbilansowanej diety przyczynia się do prawidłowego rozwoju i wzrostu dzieci, a także wspiera utrzymanie dobrego stanu zdrowia w dorosłym życiu.

Barbara Mocia

21 marca obchodzimy pierwszy dzień wiosny, ale również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.

Jest to doskonała okazja, aby wesprzeć nasze koleżanki oraz kolegów z dodatkowym 21 chromosomem – nakładając tego dnia kolorowe skarpetki nie do pary.

ZESPÓŁ DOWNA spowodowany jest jednym dodatkowym chromosomem przy 21 parze. To dlatego obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa właśnie 21 marca (chromosomy to część naszego DNA zawierająca informacje o naszych cechach).

GDY SPOTKASZ OSOBĘ Z ZESPOŁEM DOWNA:

- zachowuj się naturalnie i traktuj z należytym szacunkiem,

- możesz się przywitać i zainicjować sam rozmowę,

- możesz zaproponować pomoc,

- możesz zaproponować wspólną aktywność, czy zabawę,

- bądź koleżeński, uprzejmy i empatyczny.

WSZYSCY JESTEŚMY RÓWNI!

Dzieci z Zespołem Downa są takie same, jak i my.

Zasługują na szacunek i na wsparcie. Mają takie same potrzeby oraz chęci do zabawy jak ich rówieśnicy. Czasami potrzebują nieco więcej wsparcia i czasu ze strony opiekunów, nauczycieli ale również i ze strony kolegów i koleżanek.

WYSTĘPOWANIE.

Występowanie Zespołu Downa jest niezależne od klimatu, czy kraju w którym żyjemy, rasy, kultury, czy warunków w jakich żyjemy.

W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z dodatkowym 21 chromosomem.

Na 1000 dzieci 1 rodzi się z Zespołem Downa.

 

WESPRZYJ RAZEM Z NAMI 21 MARCA OSOBY Z ZESPOŁEM DOWNA I UBIERZ TAK JAK MY KOLOROWE SKARPETKI NIE DO PARY!

 

Sandra Polywka-Nicze

21 marca obchodzimy pierwszy dzień wiosny, ale również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.

Jest to doskonała okazja, aby wesprzeć nasze koleżanki oraz kolegów z dodatkowym 21 chromosomem – nakładając tego dnia kolorowe skarpetki nie do pary.

ZESPÓŁ DOWNA spowodowany jest jednym dodatkowym chromosomem przy 21 parze. To dlatego obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa właśnie 21 marca (chromosomy to część naszego DNA zawierająca informacje o naszych cechach).

GDY SPOTKASZ OSOBĘ Z ZESPOŁEM DOWNA:

- zachowuj się naturalnie i traktuj z należytym szacunkiem,

- możesz się przywitać i zainicjować sam rozmowę,

- możesz zaproponować pomoc,

- możesz zaproponować wspólną aktywność, czy zabawę,

- bądź koleżeński, uprzejmy i empatyczny.

WSZYSCY JESTEŚMY RÓWNI!

Dzieci z Zespołem Downa są takie same, jak i my.

Zasługują na szacunek i na wsparcie. Mają takie same potrzeby oraz chęci do zabawy jak ich rówieśnicy. Czasami potrzebują nieco więcej wsparcia i czasu ze strony opiekunów, nauczycieli ale również i ze strony kolegów i koleżanek.

WYSTĘPOWANIE.

Występowanie Zespołu Downa jest niezależne od klimatu, czy kraju w którym żyjemy, rasy, kultury, czy warunków w jakich żyjemy.

W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z dodatkowym 21 chromosomem.

Na 1000 dzieci 1 rodzi się z Zespołem Downa.

 

WESPRZYJ RAZEM Z NAMI 21 MARCA OSOBY Z ZESPOŁEM DOWNA I UBIERZ TAK JAK MY KOLOROWE SKARPETKI NIE DO PARY!

 

Sandra Polywka-Nicze

W grudniu uczniowie z klas 1-4 brali udział w etapie gminnym Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego. Prace plastyczne przedstawiały strażaków podczas akcji ratowniczo-gaśniczych.

3 marca w Gminnym Ośrodku Kultury w Gogolinie odbyło się podsumowanie etapu gminnego. Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni. Warto nadmienić, że prace pięciu naszych uczniów zostały wyróżnione i zakwalifikowane do kolejnego etapu. Nagrodzeni uczniowie to: Hanna Haliniak, Michał Koteluk, Franciszek Pierskała i Staś Misiowiec z kl. 1b oraz Tobiasz Mateja z kl. 4a.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Katarzyna Kubiczek

25 lutego odbył się w Myślenicach Ogólnopolski Walentynkowy Turniej w Gimnastyce Artystycznej. Nasza uczennica, Małgosia Lubasińska zajęła podczas tego Turnieju I miejsce w swojej kategorii wiekowej.

Małgosi i jej Rodzicom serdecznie gratulujemy zwycięstwa.

B. Konieczna