W czwartek, 14 marca br. uczniowie klas V obejrzeli w Domu Kultury w Krapkowicach przedstawienie przygotowanie przez Wrocławski Teatr InArt. Wyjazd zorganizowano w ramach realizacji podstawy programowej z języka polskiego. „Mity greckie” to spektakl, który w ciekawy sposób zobrazował najważniejsze mity starożytnych Greków.

Klamrą kompozycyjną spotkania z mitami była wycieczka krajoznawcza głównego bohatera przedstawienia z jego rodzicami, podczas której niespodziewanie wypada mu z ręki UKOCHANY telefon. Tym sposobem chłopak przenosi się do świata starożytnych i poznaje bogów z ich wadami i zaletami. Co stało się z telefonem? Otóż Zeus go znalazł i „wciągnął się” w jedną z najbardziej ulubionych gier współczesnej młodzieży. Zakończenie jakże zaskakujące oraz wychowawcze – podkreślające wszechobecny problem ciągłego korzystania z urządzeń teleinformatycznych.

Uczniom spektakl bardzo się spodobał – szczególnie zakończenie – tak bliskie przecież ich codzienności.

Anna Wiora

19.03.2024 r. klasa VIII wybrała się do kina w Opolu na film „Cudowny chłopak. Biały ptak”. Wyjazd zorganizowano w ramach realizacji podstawy programowej z języka polskiego i historii. Jednak, prócz treści programowych, film zawierał również mocny akcent wychowawczy.

Projekcja przykuła do fotelów nie tylko uczniów, ale i nauczycieli. Historia głównych bohaterów – osadzona w czasach II wojny światowej – uczy, że życzliwość i pomoc słabszym oraz odtrąconym stanowią istotę człowieczeństwa. Podkreśla, że w trudnych sytuacjach (np. w czasie wojny) życzliwość to akt wielkiej odwagi, który może kosztować nawet życie.

Film porusza. Film wzrusza. Film skłania do refleksji. Dobre kino, który z pewnością może być punktem wyjściowym do licznych rozmów i dyskusji z uczniami nt. tego, czym jest człowieczeństwo oraz co to znaczy być człowiekiem na co dzień i w sytuacjach ekstremalnych.

Anna Wiora

17 marca uczniowie klas pierwszych wystąpili na Jarmarku Wielkanocnym w Hali Sportowej im. B. i Z. Blautów w Gogolinie.  Odświętnie ubrane dzieci zaprezentowały tańce ze wstążkami oraz zaśpiewały wiosenne piosenki. Było żywiołowo i kolorowo. Nasze pierwszaki, choć pierwszy raz występowały przed tak dużą widownią, świetnie sobie poradziły. Oczywiście największymi fanami byli rodzice oraz wychowawcy! Ponadto uczniowie klas 4-8 uczestniczyli w Gminnym Konkursie Kroszonkarskim i Zdobienia Jaj Wielkanocnych, na którym zaprezentowali swoje zdolności manualne.

M. Grochla - Czingon

11 marca uczniowie klas młodszych uczestniczyli w warsztatach. Dziewczęta i  chłopcy, a także nauczyciele, mogli samodzielnie zaprojektować dwie filiżanki. Instruktor najpierw zaprezentował techniki zdobienia, następnie każdy ozdobił swój kubek wybranymi kolorami i wzorami. Uczniowie mogli rozwinąć swoje zdolności manualne i pobudzić kreatywność. Po warsztatach prace zostały zabrane do pracowni na wypalenie. Już niedługo każde dziecko otrzyma swoją filiżankę, która będzie cieszyć nowych właścicieli. Kolorowe i własnoręcznie pomalowane, będę z pewnością służyły latami.

M. Grochla - Czingon

8 marca w naszej szkole pachniało niczym w cukierni czy kwiaciarni.  Z okazji Dnia Kobiet chłopcy zadbali o to, żeby dziewczyny czuły się wyjątkowo. Były życzenia, kwiaty, upominki i słodkości.  Wszystkim kobietom, tym małym i dużym, życzymy, aby każdego dnia czuły się piękne, docenione i kochane.

M. Grochla - Czingon

Dnia 1 marca 2024 roku świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Patrona Szkoły. Wszyscy uczniowie i nauczyciele z przyjemnością obejrzeli wspaniałe przedstawienie uczniów klasy 3a, które przygotowała wychowawczyni – pani Anna Rosenberger. Dzieci wcieliły się w role bohaterów książek Kornela Makuszyńskiego – małpkę Fiki-Miki, Pannę z mokrą głową, Jacka i Placka czy słynnego Koziołka Matołka oraz zaśpiewały piosenki, do których przygrywał pan Łukasz Mandola. Następnie wszyscy mogli obejrzeć muzyczne show, w którym główne role odegrali uczniowie klasy 5b – Barbara Gogolok oraz Michał Bota. Cała sala zatańczyła m.in. „Macarenę”. Pani Dyrektor Renata Kochanowska stwierdziła, iż „Stracony jest każdy dzień bez uśmiechu”. Wszyscy zgodnie uznali, że przedstawienie przyniosło wiele uśmiechu oraz dobrej zabawy, zatem ów dzień z pewnością stracony nie był .

Anna Feilert

Uczniowie klasy 2a wybrali się pociągiem do Opola na spotkanie z przygodą, na dużym ekranie.

Główny wątek filmu „Emma i czarny jaguar" skupiał się na wielkich odkryciach, do jakich doszła Emma i na tajemnicach, które udało się jej odkryć. W wyniku przekazu, niektórzy uczniowie zostali zainspirowani do nauki i rozpoczęcia własnych poszukiwań wiedzy o przyrodzie. Film wzbudził miłość do przyrody, ukazał, jak można ją chronić i jak dużo zależy od nas samych. Podróże i przygody Emmy mogą stanowić inspirację, aby szanować przyrodę oraz przyjaźń i oddanie.

Film "Emma i czarny jaguar" okazał się hitem i cieszy się dużą oglądalnością. Młodzi kinomani z klasy 2a już nie mogą się doczekać kolejnych produkcji o swojej ulubionej bohaterce - Emmie - i jej przyjacielu, jaguarze.

Barbara Mocia

Pierwszaki dopiero odkrywają i poznają litery alfabetu, a że mowa była akurat o literce f, dzieci z klasy 1a wraz wychowawcą wybrały się do Filharmonii Opolskiej. Najpierw jednak uczestniczyły w lekcji bibliotecznej w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Tam zapoznały się z wrzutnią, czyli magiczną maszyną połykającą książki. Zwiedziły wszystkie piętra biblioteki, mogły również podziwiać Opole z najwyższego punktu widokowego. Następnie w pokoju bajek wraz z panią bibliotekarką dziewczęta i chłopcy wysłuchali śmiesznych historyjek.

Po lekcji czytelniczej był czas na śniadanie. Co prawda mamy dopiero luty, ale pogoda iście wiosenna. Słońce, śpiewające ptaki zachęcały do zjedzenia pod chmurką. Przecież nie od dziś wiadomo, że na powietrzu lepiej smakuje.

Ostatnim punktem programu była lekcja muzyki w filharmonii. Pierwszoklasiści zwiedzili dostępne sale. W całym budynku rozbrzmiewała muzyka. W sali głównej trwała próba. Dziewczęta i chłopcy mieli szczęście, ponieważ muzycy mieli akurat przerwę i  uczniowie choć na chwilę mogli zobaczyć i podziwiać piękną aulę. Następnie udali się na lekcję z panem Robertem, który przygotował lekcję z trąbką w roli głównej. Zaprezentował legendę o krakowskim hejnaliście, a później każdy pierwszak
 i nauczyciel mógł poczuć się jak prawdziwy trębacz na wieży Bazyliki Mariackiej. Trzeba przyznać, że gra na trąbce nie jest taka prosta, jak nam się wydaje. Trzeba mieć dobre płuca i wytrwale dmuchać, żeby wydobyć dźwięk.

Uczniowie klasy 1a byli bardzo zadowoleni z wyjazdu. Większość dzieci była po raz pierwszy w naszej opolskiej filharmonii. Sala główna, taras oraz toalety wywołały u dzieci zachwyt.

Po takim wyjeździe litera f będzie się już na zawsze kojarzyła z filharmonią.

M. Grochla - Czingon

"Dzień Bezpiecznego Internetu" to coroczna inicjatywa, mająca na celu promowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu. Jest to międzynarodowa kampania, organizowana w wielu krajach na całym świecie. Głównym celem jest zwrócenie uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem online, edukowanie społeczeństwa na temat zagrożeń związanych z internetem oraz promowanie pozytywnych i bezpiecznych praktyk online.

W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu uczniowie klas 1-3 mieli możliwość poznania drużyny Sieciaków – zdolnych dzieci, które świetnie znają zasady bezpiecznego poruszania się w internecie i dzielą się tą wiedzą z najmłodszymi. Na lekcji informatyki uczniowie klas starszych oglądali film opisujący wpływ mediów społecznościowych na społeczeństwo i jednocześnie skupiający się na kwestiach związanych z prywatnością.

Na lekcjach techniki uczniowie stworzyli plakaty, rysunki na temat bezpieczeństwa online. Te prace zostały wyeksponowane w szkole i przedstawione na zdjęciach przez uczniów klasy IV A, aby zaakcentować ważność tego tematu.

Magdalena Tomeczek, Monika Popiel, Agata Radziej, Karolina Beer.

W dniu 20.02.2024 r. obie klasy czwarte wybrały się pociągiem do Opola. Celem ich było kino oraz Muzeum Polskiej Piosenki.

Pierwszym punktem programu była projekcja filmu opartego na motywach lektury obowiązkowej „Akademia pana Kleksa” w kinie Helios w Opolu. Film pozytywnie zaskoczył nie tylko kolorystyką i scenografią, ale i rewelacyjną grą aktorską. Nie bez znaczenia było również przesłanie dzieła – jakie? Empatia jako siła pokonująca wszystko! Z pewnością film ten stanowić będzie pole do dyskusji wokół omawianej w szkole lektury w odniesieniu do możliwych form adaptacji znanych dzieł polskiej literatury dziecięcej.

W przerwie przed kolejną atrakcją dnia uczniowie mogli zjeść obiad w ulubionej restauracji.

Po nim udali się do Muzeum Polskiej Piosenki. Tam czekały na nich zajęcia pn. „Od gramofonu do MP3”. Tematyczne pojęcia nie wszystkim młodym adeptom muzyki były znane. Ponadto poznali kasety magnetofonowe, taśmy szpulowe oraz zapoznali się z rozwojem technologii w zakresie nośników muzyki. Zajęcie zdecydowanie zaciekawiły dzieci, które aktywnie w nich uczestniczyły. Po nich czwartoklasiści mogli zwiedzić wystawę stałą muzeum: obejrzeć legendarne występy gwiazd estrady polskiej i posłuchać ich piosenek. Czasu na to nie mieli zbyt wiele (ze względu na pociąg powrotny), więc wyrazili chęć ponownego odwiedzenia tego miejsca:-)

Wyjazd, będący wytchnieniem od codziennego dnia szkolnego, z pewnością nie tylko dostarczył rozrywki, ale i wiele nauczył ciekawych świata dzieci.

Anna Wiora