8 kwietnia odbyły się eliminacje szkolne do Gminnego Konkursu Recytatorskiego klas 1-3. Eliminacje te były przeprowadzone w innej formie niż zwykle. Nie mogliśmy się spotkać na żywo, więc przenieśliśmy się do świata wirtualnego. Wybrano 6 osób, które będą nas reprezentowały w etapie gminnym.

Za Jagodę, Piotra, Milenę, Basię, Emilkę i Martynę trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!

Również klasy starsze brały udział w szkolnym etapie tegoż konkursu. Jednak przebiegły one w nieco innej formie niż w klasach młodszych, aczkolwiek również wirtualnej.

Uczniowie klas IV – VIII mieli nagrać recytację wiersza oraz fragmentu prozy i przesłać swoim nauczycielom języka polskiego. Po wysłuchaniu nadesłanych nagrań – także 8 kwietnia – wybrano 4 osoby, które będą reprezentowały naszą szkołę (wraz z młodszymi kolegami i koleżankami) na Gminnym Konkursie Recytatorskim. Są to: Jakub Rygoł, Magdalena Bęben, Hubert Janusz oraz Milena Janiszewska.

M. Grochla
A. Wiora

Po burzliwych obradach komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców oraz wyróżnionych w trzech szkolnych konkursach zorganizowanych z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Wyniki podajemy w nieco opóźnionym terminie ze względu na prace, które wpływały do nas z małym poślizgiem.

Konkurs na najciekawszy ORTOGRAM:

  1. miejsce: Wiktoria Haliniak oraz Anna Graw;
  2. miejsce: Oliver Grabeus, Alicja Macheta oraz Zuzanna Macheta;
  3. miejsce: Zofia Lisowska oraz Milena Krompiec;

wyróżnienie: Oliwia Kuflik, Alicja Trela oraz Milena Bogacka.

Konkurs na najciekawszą CHMURĘ WYRAZOWĄ:

  1. miejsce: Oliwia Misiowiec;
  2. miejsce: Lena Sznajder;
  3. miejsce: Marcelina Grzella.

Konkurs ortograficzno – interpunkcyjny:

  1. miejsce: Michalina Wojtkiewicz;
  2. miejsce: Lena Sznajder;

wyróżnienie: Wiktoria Haliniak.

Wszystkim zwycięzcom gratulujemy – przede wszystkim zaangażowania oraz kreatywności!  Pozostałym uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział! Ze względu na trwającą pandemię dyplomy, nagrody oraz drobne upominki zostaną przekazane w czasie uroczystości kończących rok szkolny.

Prace – również te wyróżnione oraz zwycięskie – można podziwiać w galerii.

Polonistki PSP 2 w Gogolinie

Przed Świętami Wielkiej Nocy uczniowie klasy 6b w ramach zadania domowego przygotowali makiety ilustrujące treść bajek omówionych w czasie lekcji języka polskiego.  Efekty ich wspólnej pracy warte są wyróżnienia! Żałuję, że nie można ich zaprezentować na szkolnym korytarzu... Pozostaje nam podziwianie zdjęć. Zachęcam do obejrzenia galerii. Może prace szóstoklasistów pomogą Wam w utrwaleniu treści tekstów obowiązkowych.

Anna Wiora

zyczenia

Choć w dzisiejszych czasach coraz mniej mówi się gwarą śląską, to są rodziny, które nadal pielęgnują tę tradycję. Jednak tę umiejętność niekoniecznie trzeba wynieść z domu. Można nauczyć się w szkole w trakcie przygotowań do konkursu. Gwara dla dzieci jest bardzo ciekawa. Uczniowie z chęcią poznawali nowe słowa i ich znaczenie. Zaciekawienie gwarą śląską i zaangażowanie dzieci przyczyniło się do osiągniętych sukcesów.

Tegoroczny Dzień Wiosny w naszej szkole obchodziliśmy w nieco inny sposób niż zawsze. Nie było spacerów, w czasie których szukaliśmy pierwszych oznak wiosny, nie było gier i zawodów sportowych oraz klasowych spotkań.

W tym roku świętowaliśmy przyjście kolorowej pory roku w towarzystwie różnych technologii informatycznych i cyfrowych. Z tej okazji uczniowie klas 8. opracowali i stworzyli przepiękne kartki wiosenne w różnorodnych programach graficznych, również korzystając z darmowego serwisu online – PiZap, służącego do edycji zdjęć.