W dniu 22 marca 2024 roku, w godzinach 16:00-21:00, miała miejsce wyjątkowa inicjatywa, mająca na celu promowanie nauki matematyki oraz pokazanie jej fascynującego oblicza. Wydarzenie zorganizowane dla uczniów klas IV, pt. "Wieczór z matmą", było pełne interaktywnych zabaw i nauki poprzez grywalizację.

Rozpoczęliśmy od kreatywnego tworzenia plakatów, mających za zadanie zachęcić do nauki matematyki. Uczestnicy wymyślali motywujące hasła i ozdabiali plakaty, wykorzystując swoje pomysły i umiejętności plastyczne. Następnie przeszliśmy do tworzenia symetrycznych pisanek, co nie tylko było zabawą artystyczną, ale także wprowadzało uczestników w świat symetrii.

Kolejną ciekawą atrakcją było drukowanie obiektów 3D związanych z matematyką. Przy pomocy tego urządzenia stworzyliśmy liczbę Pi oraz wielkanocne jajo. Ta aktywność miała na celu pozwolić uczestnikom zapoznać się z procesem drukowania oraz zdobyć wiedzę na temat zastosowania matematyki w technologii.

Następny punkt programu polegał na grywalizacyjnym uczeniu się tabliczki mnożenia w formie wyścigu robotów Photon. Ta interaktywna zabawa nie tylko angażowała uczestników, ale także budziła ogromne emocje!

Jednym z najbardziej ekscytujących momentów było przeprowadzenie slalomu giganta z udziałem robotów Photon, które musiały wykonać różnorodne zadania w trakcie przejazdu trasy. To wyzwanie rozwijało umiejętności programowania oraz pokazywało użyteczność  matematyki w praktyce.

Ten pełen wrażeń wieczór zakończyliśmy interaktywnym quizem Kahoot, sprawdzającym wiedzę uczestników z wielu obszarów matematyki. Oprócz świetnej zabawy pozwolił on również na przypomnienie sobie różnych istotnych wiadomości. Co więcej, zwyciężczynie zmagań otrzymały w ramach nagrody postacie dinozaurów wydrukowanych przy użyciu drukarki 3D.

Wieczór z matmą udowodnił, że matematyka może być nie tylko interesująca, ale także pełna dobrej zabawy i kreatywnej realizacji swoich pomysłów. Podczas wydarzenia uczestnicy mieli okazję przekonać się, że Królowa Nauk jest wszędzie wokół nas i może być fascynującym obszarem nauki. Wszyscy zgodnie uznali, że „matematyka jest OK”!

Na zakończenie, chcemy podziękować wszystkim uczestnikom za udział i sprawienie, że był to naprawdę udany „Wieczór z matmą”.


Agata Radziej

nauczyciel matematyki