pdf Plakat

pdf Rekrutacja

We wzniosłej i uroczystej atmosferze, w piątkowy poranek 24.06.2022 r., w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. K. Makuszyńskiego w Gogolinie, odbyło się zakończenie roku szkolnego 2021/2022. Część artystyczną akademii przygotowały klasy VIII a i b, które w piękny sposób pożegnały nauczycieli, kolegów i wszystkich pracowników szkoły. Ósmoklasiści odtańczyli poloneza, po czym we wzruszających słowach podziękowali za osiem lat nauki i wspólnej drogi.
W części oficjalnej Pani Dyrektor Renata Kochanowska rozdała świadectwa wszystkim uczniom kończącym naukę w naszej szkole i dzieciom wyróżnionym za wysokie wyniki w nauce z klas I-VII. Uroczystość uświetniła swą obecnością Skarbnik Gminy Gogolin pani Renata Hasse, która wręczyła Nagrodę Burmistrza za najwyższą średnią wśród uczniów klas ósmych uczennicy Michalinie Wojtkiewicz. Wyróżnienie w postaci Nagrody Dyrektora otrzymała uczennica Magdalena Bęben, która miała najlepsze wyniki w nauce w całej szkole. Na zakończenie przybyli także rodzice i bliscy naszych uczniów, aby wspólnie świętować zakończenie roku szkolnego.

Wszystkim uczniom życzymy radosnych, słonecznych, niezapomnianych wakacji i aby czas wolny od zajęć lekcyjnych był przede wszystkim bezpieczny. Do zobaczenia we wrześniu!

Magdalena Lazarowska

W ramach zajęć dydaktycznych uczniowie klasy 5a wraz z opiekunami Panią Izabelą Bieńczak i Beatą Durską wybrali się do Wrocławia do Muzeum Pana Tadeusza. W muzeum mogliśmy uczestniczyć w specjalnie przygotowanej lekcji: „Kontusze i figatele. Życie
 w dawnej szlacheckiej Polsce”. Temat ten nawiązywał do omawianych na lekcji języka polskiego fragmentów eposu narodowego Adama Mickiewicza „Pana Tadeusza”. W trakcie zajęć uczniowie zostali zapoznani z budową dworku szlacheckiego, dawnymi zwyczajami
i ubiorem szlacheckim.

Mogli również zobaczyć rękopis „Pana Tadeusza” i zmagać się w odczytywaniu jego fragmentów. Na zakończenie zajęć Lena i Wiktoria, uczennice klasy 5a, przymierzyły dawny strój szlachecki, co zostało upamiętnione na wspólnym klasowym zdjęciu.

Wrocław skusił nas też odbywającym się tam na rynku Jarmarkiem Świętojańskim. Był też czas na coś dobrego i słodkiego. Przywieźliśmy ze sobą nie tylko fajne wrażenia, ale też pamiątkowe zdjęcie, które wykonano nam bardzo starym zabytkowym aparatem fotograficznym.

Beata Durska

2 czerwca uczniowie klasy 7b oraz 8b razem wyruszyli na wycieczkę do Krakowa. Po około 3 godzinach jazdy byliśmy już na miejscu. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Katedry Wawelskiej.

Kiedy tylko weszliśmy do środka, zaskoczyła nas ilość turystów. Podczas zwiedzania przewodnik bardzo dokładnie opowiadał nam o każdym zabytku, który mijaliśmy. Mogliśmy zobaczyć groby sławnych Polaków, takich jak: Józef Piłsudski, Lech Wałęsa, Adam Mickiewicz czy Juliusz Słowacki. Spoczywali tam także dawni królowie Polski, na przykład Władysław Łokietek. Następnie, wspinając się po schodach oraz mijając mniejsze dzwony, dotarliśmy do tego największego – Dzwonu Zygmunta. Stamtąd można było zobaczyć wspaniałą panoramę Krakowa.

Gdy zakończyliśmy zwiedzanie Katedry, skierowaliśmy się do Smoczej Jamy. Po pokonaniu krętych schodów znaleźliśmy się pod ziemią. Wtedy przewodnik opowiedział nam legendę związaną z tym miejscem. Dokładnie,  kiedy wyszliśmy z Jamy, Smok Wawelski ział ogniem.

Po przyjściu na Rynek Główny mieliśmy trochę czasu wolnego. Następnie udaliśmy się do Muzeum Rynku Podziemnego. Mogliśmy tam zobaczyć kawałek drogi dawnego Krakowa oraz różne rzeczy użytku codziennego.

Gdy dotarliśmy do miejsca noclegowego, od razu poszliśmy na obiadokolację. Po posiłku, wszyscy rozeszli się do swoich domków. Po zapoznaniu się z tym miejscem urządziliśmy ognisko.

Drugiego dnia pojechaliśmy do Energylandii. Był to punkt wycieczki, na który wszyscy czekali z niecierpliwością. Po wejściu na teren parku podzieliliśmy się na małe grupki, a następnie rozeszliśmy się, aby każdy skorzystał, z jakiej atrakcji tylko chciał. Nawet Panie, które z nami pojechały, odważyły się i weszły na kilka kolejek. Na pewno największe wrażenie na wszystkich zrobił Hyperion.

Uważam, że wycieczka wszystkim się podobała i na pewno w przyszłości będziemy ją sobie przypominać z uśmiechem na twarzy.

Lena Sznajder

Przełom maja i czerwca to okres, w którym organizowane są różne wycieczki. Toteż 31 maja br. klasa III a udała się na Dolny Śląsk, by zwiedzić tamtejsze atrakcje, a mianowicie Kopalnię Złota i Średniowieczną Osadę Górniczą w Złotym Stoku. Uczniowie poznali tradycje górnictwa i hutnictwa złota i arsenu, przejechali podziemną trasę pomarańczową kolejką oraz zwiedzili wystawę minerałów. Oprócz tego każde dziecko kupiło sobie złotą sztabkę i płukało złoto, co było największą atrakcją tej wycieczki.

Natomiast 14 czerwca klasa była na wycieczce w Solaris Center w Opolu. Tam w kinie dzieci obejrzały film pt. ,,Foki kontra rekiny”, a następnie udały się do sali zabaw w Bajkowym Labiryncie. Oczywiście, oprócz wspomnianych rozrywek, dzieci były w McDonald’s, KFC i na lodach.

Z obu wycieczek wszyscy uczestnicy wrócili zadowoleni, pełni pozytywnych wrażeń.

Opracowała mgr Mariola Jendrusch

3 czerwca z okazji Dnia Dziecka dwie klasy czwarte wybrały się na szkolną wycieczkę do Stobrawskiego Parku Krajobrazowego. Przyjechaliśmy do Ośrodku Edukacji Przyrodniczej w Ładzy po godzinie 9.00.

Nasza przygoda zaczęła się od lekcji multimedialnej nt. bioróżnorodności tego pięknego parku krajobrazowego. Dowiedzieliśmy się o najcenniejszych przyrodniczo fragmentach parku: o lasach, podmokłych łąkach i bagiennych starorzeczach. Różnorodnej roślinności towarzyszy bogactwo owadów, ptaków i zwierząt. Prezentacja zawierała mnóstwo przepięknych zdjęć flory i fauny autorstwa jednego z pracowników tego ośrodka.

Po lekcji multimedialnej udaliśmy się na szlak, aby z bliska poznać tę przyrodę. Poprzez zabawę rozpoznawaliśmy drzewa po liściach. Poznaliśmy, co to są "korytarze życia" dla zwierząt leśnych. Park krajobrazowy to obszar interesujący, nie tylko pod względem przyrodniczym. Na jego terenie położonych jest wiele miejsc bogatych w zabytki kultury materialnej. Byliśmy w muzeum huty żelaza, oglądaliśmy pamiątki z życia codziennego ludzi mieszkających na tych terenach przed 100 laty.

Po powrocie z wycieczki czekał na nas grill, na którym mogliśmy upiec swoje kiełbaski. Pogoda nam dopisała i wszyscy byli bardzo zadowoleni.

Stanisława Szewczyk

W czwartek 9 czerwca 2022 roku w auli seminarium w Opolu odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród laureatom konkursów organizowanych przez Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Opolu.

Tegoroczna edycja Diecezjalnego Konkursu Artystycznego – OPOLE 2022 przeprowadzona została pod tytułem „Bliżej Boga, bliżej człowieka”. W naszej szkole konkurs był przeprowadzony w styczniu i cieszył się dużym zainteresowaniem, a prace wyłonione przez komisję szkolną przekazane zostały do finału diecezjalnego. Z całej diecezji opolskiej do finału na Wydział Katechetyczny wpłynęło aż 227 prac uczniów. Nagrody i wyróżnienia otrzymało natomiast 46 osób. W tym gronie laureatów konkursu znalazła się z naszej szkoły Katarzyna Popiela z klasy 1a. Zwycięzcy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Udział w uroczystej gali był bardzo wielkim przeżyciem.

Gratulujemy Kasi i życzymy dalszych sukcesów!

Barbara Mocia

13 czerwca uczniowie klasy 1b i 2b wyruszyli pociągiem do Opola. Dziewczęta i chłopcy przeżyli niesamowitą przygodę w sali zabaw Bajkowy Labirynt. Korzystali z wszystkich dostępnych urządzeń. Następnie udali się do kina na seans filmowy pt. „Pan wilk i spółka”. Oczywiście wycieczka nie byłaby kompletna, gdyby nie wizyta w Mc Donaldzie. Każde dziecko mogło kupić sobie wybrany posiłek.

Pomimo deszczowej pogody, wszyscy uczniowie byli bardzo zadowoleni z wyjazdu. Pierwszoklasiści i drugoklasiści, trzymając kolorowe parasole, wesoło skakali przez kałuże, ciesząc się z kolejnego wyjazdu.

M. Grochla

W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe na sumę 78.600 zł. na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.  Na chwilę obecną szkoła wykorzystała pozostałe 40% pozyskanych środków, z których zakupiła kamerę cyfrową, mikrofon nagłowny, mikroskop, skaner, wizualizer oraz zestaw konstrukcyjny. Wyposażenie zostanie wykorzystane na zajęciach edukacyjnych i pozalekcyjnych w szkole.

Aurelia Polywka

W ramach projektu „Kreatywna Opolszczyzna – Program Twórczych Metod Kształcenia w Szkołach Aglomeracji Opolskiej” uczniowie klas siódmych uczestniczyli w zajęciach pod nazwą „Inteligentnie zaprogramowani”. W czasie spotkań siódmoklasiści mogli spróbować swoich sił m.in. w zbudowaniu i zaprogramowaniu robota, którego sami złożyli z klocków „Lego Mindstorms”. Dzięki swojej ciężkiej i twórczej pracy trzech uczniów klasy 7a: Jessica Woźnica, Alexander Pollok oraz Dominik Waclawczyk zbudowali tańczącego robota, którego można podziwiać w filmiku zamieszczonym w artykule. Dziękujemy naszym uczniom za zaangażowanie w projekt i gratulujemy twórczego myślenia.