202210060834

30 września w naszej szkole świętowano Dzień Chłopaka. Dziewczęta  zadbały o to, aby wszyscy panowie czuli się tego dnia wyjątkowo. Były życzenia, upominki i słodycze.

Wszystkim chłopcom życzymy dużo zdrowia i radości. Aby każdy dzień przynosił nowe możliwości.

M. Grochla

Młodzież z klas ósmych brała dzisiaj, tj. 26.09.2022 r., udział w warsztatach prowadzonych w ramach projektu „Strategia Młodzieżowa Opolszczyzna”.

W trakcie zajęć młodzi ludzie poznali strukturę samorządu w Polsce, dowiedzieli się o narzędziach, którymi jako obywatele mogą posłużyć się przy wywieraniu wpływu na gminę, a także o tym, czym jest Młodzieżowa Rada i w jaki sposób działa. Ponadto uczniowie wspólnie budowali makietę swojego idealnego miasta - jednak, żeby otrzymać materiały do budowy, najpierw musieli rozwiązać kilka zadań oraz quiz wiedzy z WOS-u. Przy budowie makiet mieli okazję porozmawiać o tym, czego im brakuje w naszej przestrzeni. Uczniowie dowiedzieli się też, w jaki sposób mogą ubiegać się o realizację tych potrzeb. Na koniec najaktywniejsze osoby otrzymały drobne upominki.

Warsztaty poprowadził Amadeusz Hoffman z Młodzieżowej Rady Gogolina (notabene, nasz były uczeń) a sam projekt został stworzony przez Stowarzyszenie Europa Iuvenis oraz sfinansowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego oraz program „Aktywni Obywatele” w ramach funduszy EOG pochodzących z Lichtensteinu, Norwegii oraz Islandii. O upominki dla uczestników zajęć zadbał Urząd Miejski w Gogolinie.

Amadeusz Hoffman

Anna Wiora

W dniu 20 września 2022 r. uczniowie  Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Gogolinie w ramach projektu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu „Budowanie struktur dla integracji cudzoziemców w Polsce – etap II – pilotaż Centrów Integracji Cudzoziemców”,  finansowanego ze środków Unii Europejskiej w zakresie Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji – „Bezpieczna przystań” uczestniczyli
w cyklu spotkań mających na celu szeroko idącą integrację, poszanowanie inności kultury, wyznania, tradycji itp.

Dzieci i młodzież miały okazję przekonać się, jak wiele ich łączy, mimo różnic. Do najciekawszych podobieństw należą: ulubione gry, zabawy, muzyka czy potrawy. Wspólna zabawa inspiruje do nauki języka obcego i poznania kultury, a wyznania polskich uczniów młodszych klas, że podziwiają uczniów cudzoziemców klas starszych, łapią za serce. 

22 i 23 września drugoklasiści z 2b oraz trzecioklasiści z 3b wyruszyli w kolejną podróż. Pierwszego dnia uczniowie podziwiali piękne tereny Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedzili Jaskinię Nietoperzową, w której przebywały już pierwsze nietoperze w stanie hibernacji. Następnie dziewczęta i chłopcy udali się do Muzeum Przyrodniczego w Ojcowie, w którym odbyła się lekcja przyrody. Uczniowie odkrywali eksponaty geologiczne
i paleontologiczne z obszaru parku, zobaczyli rekonstrukcję wnętrza jaskini przy odgłosach wody kapiącej ze stropu i odgłosach wydawanych przez nietoperze. Zapoznali się z makietą
Ojcowskiego Parku Narodowego.

Po lekcji uczestnicy wycieczki wyruszyli w dalszą drogę, aby zobaczyć zamek
w Pieskowej Skale oraz Maczugę Herkulesa. Nawet chwilowa ulewa nie przeszkodziła w pieszej wędrówce do Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości. Po dłuższym czasie spędzonym na świeżym powietrzu uczniowie wraz z opiekunami udali się na obiad i regenerację do Ośrodka Wypoczynkowego w Korzkwi. Oczywiście tylko nauczyciele odczuwali zmęczenie. Podekscytowane dzieci tryskały energią do późnego wieczora a nawet nocy. Przecież trzeba było wykorzystać czas spędzony z rówieśnikami z dala od rodziców.

Drugiego dnia wyspani uczniowie wraz z opiekunami wyruszyli do kopalni soli
w Wieliczce. Dziewczęta i chłopcy zeszli schodami do solnych podziemi i podziwiali niespotykane na powierzchni krajobrazy: solankowe jeziora i przepiękne podziemne komory, w tym niepowtarzalną Kaplicę Św. Kingi. Po wyczerpującym spacerze uczestnicy wycieczki wyruszyli w dalszą podróż do Krakowa. Był czas na posiłek. Następnie dziewczęta i chłopcy spacerowali ulicami dawnej stolicy. Zobaczyli pomnik Smoka Wawelskiego, ziejącego ogniem, wysłuchali hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Był również czas na kupno pamiątek. W powietrzu było czuć jesień, tę piękną i kolorową. Cieszyliśmy się, że pierwszy dzień jesieni możemy przeżywać w tak pięknym mieście, jakim jest Kraków.

Późnym popołudniem zadowoleni uczniowie wraz z opiekunami wyruszyli do Gogolina do stęsknionych rodziców.

M. Grochla

W roku szkolnym 2020/2021 oraz 2021/2022 klasa 3b brała udział w innowacji pedagogicznej „Bajkoterapia”. Uczniowie klasy integracyjnej słuchali bajek, wykonywali prace plastyczne inspirowane utworami terapeutycznymi.  Było dużo rozmów, zabaw integracyjnych i teatralnych, tańców, scenek dramowych.

W bieżącym roku szkolnym przygotowaliśmy przedstawienie, na które zostali zaproszeni uczniowie klas 1-3 z Ukrainy. Po spektaklu dzieci miały okazję się zintegrować we wspólnej zabawie.

Aktorki miały włosy w kolorze czerwonym i fioletowym…

…a my malujmy nasz świat …na żółto i na niebiesko.

A.Szczudrawa

Program Archipelag Skarbów® to dwa dni warsztatów, w których rozmawiamy z młodzieżą o sprawach ważnych dla nastolatka. Dorastanie, szczęście, przyjaźń i miłość. Program wspiera młodzież w poznawaniu i akceptacji siebie, wzmacnia kompetencje w zakresie asertywności oraz zachęca do pozytywnego spojrzenia na istotne obszary z punktu widzenia psychologii rozwojowej.

Program będzie realizowany w dniach 29-30.09.2022 GOK miejsce w Gogolinie w godzinach 08.30-12.30 dla uczniów klas 8 szkół podstawowych Miasta i Gminy Gogolin przez trenerów fundacji YAQ projekt – Pracownia Rozwoju Społecznego.

29.09.2022 w godz. 17.00-18.00 w GOK w Gogolinie odbędzie się spotkanie dla rodziców uczniów biorących udział w programie. Spotkanie dotyczy tego, jak w pozytywny sposób towarzyszyć nastolatkom w ich drodze dorastania.

Serdecznie zapraszamy.

 

002 20220915162100Fundacja YAQ projekt – Pracownia Rozwoju Społecznego jest licencjonowanym partnerem Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, który jest właścicielem praw autorskich rekomendowanego programu profilaktyki zintegrowanej Archipelag Skarbów®.           

9 września br. uczniowie klas pierwszych PSP nr 2 w Gogolinie uczestniczyli w spotkaniu z policjantkami z Posterunku Policji w Gogolinie.

Najpierw panie udały się do klasy 1b, a potem do klasy 1a. Policjantki rozmawiały z dziećmi o bezpiecznym zachowaniu się w szkole oraz w drodze do i ze szkoły, o tym, jak należy przechodzić przez jezdnię, jak zachowywać się na chodniku – dowiedziały się, że pieszy ma zawsze pierwszeństwo. Uczniowie odpowiadali na pytania zadawane przez panie, wykazali się wiedzą z zakresu bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym. Nasi goście zwracali również uwagę na niebezpieczeństwa, które mogą czyhać na dzieci, gdy udają się do szkoły lub wracają do domu po zajęciach lekcyjnych. Na koniec panie zaprosiły uczniów do zwiedzenia Posterunku Policji w Gogolinie.

Spotkanie i tematy poruszane przez policjantki cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów.

Opracowała mgr Mariola Jendrusch

Szanowni Państwo,

nasza szkoła bierze udział w akcji Lidla "Szkoła Pełna Talentów".

Jak działa akcja "SZKOŁA PEŁNA TALENTÓW"?

Robiąc zakupy w sklepach LIDL, za każde wydane 50 zł (zakupy muszą zawierać 1 warzywo lub owoc), możecie Państwo odebrać "talenciaki".

Talenciaki można przekazywać szkole w formie elektronicznej - skanując kod QR telefonem lub wprowadzając kod na stronie internetowej albo w formie fizycznej - przynosząc talenciaki do szkoły i wrzucając je do specjalnych pudełek.

Szkoła zebrane talenciaki może wymienić na wybrane nagrody. Ponadto każdy przekazany szkole talenciak jest losem, który bierze udział w loterii.

Zachęcamy do udziału w akcji i przekazywaniu talenciaków na rzecz naszej szkoły.

Koordynator akcji - Sonia Szepela

We wtorek, 6 września 2022 r., uczennice kl. 8b wzięły aktywny udział w obchodach corocznego Narodowego Czytania. Wzorcowo przedstawiły dwie ballady ze zbioru naszego wieszcza: „Rybkę” i „Panią Twardowską”. Warto przypomnieć, że teksty te to klasyka literatury polskiej oraz początek epoki romantyzmu w Polsce.

Spotkanie w Gminnej Bibliotece Publicznej otwarła naczelnik Wydziału Oświaty w Gogolinie, pani Anna Lechowicz oraz dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Gogolinie, pani Ewa Wiora, która to również poprowadziła uroczystość. Uświetniły ją występy wokalno-muzyczne Wędrującej Kapeli, która zagrała i zaśpiewała utwory tematycznie odpowiadające treści czytanych przez uczniów ballad.

Narodowe Czytanie to świetna okazja, by przypomnieć sobie, jakimi wielkimi poetami i pisarzami mogą poszczycić się Polacy a jego celem jest szerzenie czytelnictwa oraz znajomości kanonu literatury polskiej.

Anna Wiora