W roku szkolnym 2025/2026 wszyscy uczniowie mogą korzystać z cyfrowej legitymacji szkolnej w aplikacji mObywatel Junior. To rozwiązanie przygotowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji oraz Centralny Ośrodek Informatyki.
Warunkiem otrzymania cyfrowej legitymacji jest zgłoszenie się do sekretariatu szkoły z legitymacją szkolną i zdjęciem.
Proces uruchomienia – krok po kroku:
1. Dystrybucja danych uczniom
- Uczniowie (lub ich rodzice) otrzymują login i hasło do ZPE (Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej).
- Przy pierwszym logowaniu do ZPE (https://zpe.gov.pl) uczeń może zostać poproszony o zmianę hasła na własne.
- Po zalogowaniu uczeń przechodzi do zakładki Dokumenty i generuje kod QR legitymacji.
2. Aktywacja legitymacji w aplikacji mObywatel Junior
- Uczeń lub rodzic instaluje aplikację mObywatel (lub aktualizuje do najnowszej wersji).
- W aplikacji wybiera moduł mObywatel Junior i opcję Dodaj dokument.
- Skanuje kod QR wygenerowany w ZPE.
- Cyfrowa legitymacja pojawia się w aplikacji w ciągu kilku sekund.
3. Dostęp rodziców i opiekunów
- Rodzice w swoim mObywatelu również mogą dodać legitymację dziecka – wystarczy, że zeskanują ten sam kod QR.
Pliki do pobrania:
