Uczniowie klasy 2a wybrali się pociągiem do Opola na spotkanie z przygodą, na dużym ekranie.

Główny wątek filmu „Emma i czarny jaguar" skupiał się na wielkich odkryciach, do jakich doszła Emma i na tajemnicach, które udało się jej odkryć. W wyniku przekazu, niektórzy uczniowie zostali zainspirowani do nauki i rozpoczęcia własnych poszukiwań wiedzy o przyrodzie. Film wzbudził miłość do przyrody, ukazał, jak można ją chronić i jak dużo zależy od nas samych. Podróże i przygody Emmy mogą stanowić inspirację, aby szanować przyrodę oraz przyjaźń i oddanie.

Film "Emma i czarny jaguar" okazał się hitem i cieszy się dużą oglądalnością. Młodzi kinomani z klasy 2a już nie mogą się doczekać kolejnych produkcji o swojej ulubionej bohaterce - Emmie - i jej przyjacielu, jaguarze.

Barbara Mocia

Pierwszaki dopiero odkrywają i poznają litery alfabetu, a że mowa była akurat o literce f, dzieci z klasy 1a wraz wychowawcą wybrały się do Filharmonii Opolskiej. Najpierw jednak uczestniczyły w lekcji bibliotecznej w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Opolu. Tam zapoznały się z wrzutnią, czyli magiczną maszyną połykającą książki. Zwiedziły wszystkie piętra biblioteki, mogły również podziwiać Opole z najwyższego punktu widokowego. Następnie w pokoju bajek wraz z panią bibliotekarką dziewczęta i chłopcy wysłuchali śmiesznych historyjek.

Po lekcji czytelniczej był czas na śniadanie. Co prawda mamy dopiero luty, ale pogoda iście wiosenna. Słońce, śpiewające ptaki zachęcały do zjedzenia pod chmurką. Przecież nie od dziś wiadomo, że na powietrzu lepiej smakuje.

Ostatnim punktem programu była lekcja muzyki w filharmonii. Pierwszoklasiści zwiedzili dostępne sale. W całym budynku rozbrzmiewała muzyka. W sali głównej trwała próba. Dziewczęta i chłopcy mieli szczęście, ponieważ muzycy mieli akurat przerwę i  uczniowie choć na chwilę mogli zobaczyć i podziwiać piękną aulę. Następnie udali się na lekcję z panem Robertem, który przygotował lekcję z trąbką w roli głównej. Zaprezentował legendę o krakowskim hejnaliście, a później każdy pierwszak
 i nauczyciel mógł poczuć się jak prawdziwy trębacz na wieży Bazyliki Mariackiej. Trzeba przyznać, że gra na trąbce nie jest taka prosta, jak nam się wydaje. Trzeba mieć dobre płuca i wytrwale dmuchać, żeby wydobyć dźwięk.

Uczniowie klasy 1a byli bardzo zadowoleni z wyjazdu. Większość dzieci była po raz pierwszy w naszej opolskiej filharmonii. Sala główna, taras oraz toalety wywołały u dzieci zachwyt.

Po takim wyjeździe litera f będzie się już na zawsze kojarzyła z filharmonią.

M. Grochla - Czingon

"Dzień Bezpiecznego Internetu" to coroczna inicjatywa, mająca na celu promowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu. Jest to międzynarodowa kampania, organizowana w wielu krajach na całym świecie. Głównym celem jest zwrócenie uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem online, edukowanie społeczeństwa na temat zagrożeń związanych z internetem oraz promowanie pozytywnych i bezpiecznych praktyk online.

W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu uczniowie klas 1-3 mieli możliwość poznania drużyny Sieciaków – zdolnych dzieci, które świetnie znają zasady bezpiecznego poruszania się w internecie i dzielą się tą wiedzą z najmłodszymi. Na lekcji informatyki uczniowie klas starszych oglądali film opisujący wpływ mediów społecznościowych na społeczeństwo i jednocześnie skupiający się na kwestiach związanych z prywatnością.

Na lekcjach techniki uczniowie stworzyli plakaty, rysunki na temat bezpieczeństwa online. Te prace zostały wyeksponowane w szkole i przedstawione na zdjęciach przez uczniów klasy IV A, aby zaakcentować ważność tego tematu.

Magdalena Tomeczek, Monika Popiel, Agata Radziej, Karolina Beer.

W dniu 20.02.2024 r. obie klasy czwarte wybrały się pociągiem do Opola. Celem ich było kino oraz Muzeum Polskiej Piosenki.

Pierwszym punktem programu była projekcja filmu opartego na motywach lektury obowiązkowej „Akademia pana Kleksa” w kinie Helios w Opolu. Film pozytywnie zaskoczył nie tylko kolorystyką i scenografią, ale i rewelacyjną grą aktorską. Nie bez znaczenia było również przesłanie dzieła – jakie? Empatia jako siła pokonująca wszystko! Z pewnością film ten stanowić będzie pole do dyskusji wokół omawianej w szkole lektury w odniesieniu do możliwych form adaptacji znanych dzieł polskiej literatury dziecięcej.

W przerwie przed kolejną atrakcją dnia uczniowie mogli zjeść obiad w ulubionej restauracji.

Po nim udali się do Muzeum Polskiej Piosenki. Tam czekały na nich zajęcia pn. „Od gramofonu do MP3”. Tematyczne pojęcia nie wszystkim młodym adeptom muzyki były znane. Ponadto poznali kasety magnetofonowe, taśmy szpulowe oraz zapoznali się z rozwojem technologii w zakresie nośników muzyki. Zajęcie zdecydowanie zaciekawiły dzieci, które aktywnie w nich uczestniczyły. Po nich czwartoklasiści mogli zwiedzić wystawę stałą muzeum: obejrzeć legendarne występy gwiazd estrady polskiej i posłuchać ich piosenek. Czasu na to nie mieli zbyt wiele (ze względu na pociąg powrotny), więc wyrazili chęć ponownego odwiedzenia tego miejsca:-)

Wyjazd, będący wytchnieniem od codziennego dnia szkolnego, z pewnością nie tylko dostarczył rozrywki, ale i wiele nauczył ciekawych świata dzieci.

Anna Wiora

 

W piątek, 9 lutego, w naszej szkole zrobiło się jeszcze głośniej niż zazwyczaj. Tym razem to jednak nie hałasujący uczniowie a odwiedziny grupy Wodzenia Niedźwiedzia z sołectwa Górażdże. Głośna muzyka zachęciła uczniów wraz z nauczycielami do wspólnej zabawy z niedźwiedziem. Taniec z tym zwierzęciem przynosi szczęście, a odwiedziny przebierańców zwiastują dostatek i dobrobyt wszystkim domownikom. Tym bardziej cieszymy się z takiej wizyty gości. Któż z nas nie chce żyć w zdrowiu i dostatku?!

M. Grochla-Czingon

Choć karnawał powoli dobiega końca, jeszcze na chwilę wrócimy do zwyczajów karnawałowych, które kultywujemy w naszej szkole. W klasach młodszych zorganizowano dyskoteki dla dzieci. Uczniowie mogli zaprezentować różnorodne przebrania. Był czas na zabawę, tańce i szaleństwo. Rodzice zadbali o słodkie i słone przekąski.

Nie można zapomnieć również o tłustym czwartku. Tego dnia uczniowie przynosili różnorodne pączki, z lukrem, cukrem pudrem czy kolorową posypką. Można było zjeść tradycyjnego pączka z marmoladą, ale nie tylko. Były pączki z budyniem, czekoladą czy pistacją.

Przed nami Wielki Post. Po tylu atrakcjach, zabawach i przejedzeniu przyda się trochę wyciszenia i zdrowego odżywiania.

M. Grochla - Czingon


Organizatorem Diecezjalnego Konkursu Artystycznego – Opole 2024 jest Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Opolu pod patronatem Kuratorium Oświaty w Opolu. Temat tegorocznego konkursu artystycznego brzmiał: „W drodze do świętości – ulubiony patron”.

Dzieci z wszystkich klas zaangażowały się w konkurs z entuzjazmem, tworząc prace odzwierciedlające ich osobiste relacje z ulubionymi patronami. Niektórzy wybrali swoich imienników, podczas gdy inni zdecydowali się na świętych bardziej współczesnych, takich jak Jan Paweł II czy siostra Faustyna.

Jury, złożone z nauczycieli, miało trudne zadanie wyboru zwycięzców spośród wielu wyjątkowych prac. Najpiękniejsze, które spełniały kryteria, zostały przekazane do Wydziału Katechetycznego w Opolu. Tam odbędzie się kolejny etap – diecezjalny.

Konkurs artystyczny „W drodze do świętości – ulubiony patron” nie tylko rozbudził kreatywność uczniów, lecz także przyniósł im głębsze zrozumienie i szacunek dla duchowych wzorców, które kształtują ich życie.

Dziękujemy serdecznie wszystkim uczniom, którzy wzięli w nim udział!

Barbara Mocia

Gmina Gogolin co roku staje się areną wyjątkowego wydarzenia kulturalnego – Gminnego Przeglądu Zespołów Kolędniczych i Jasełkowych. To barwne święto tradycji, muzyki i teatru zgromadziło w jednym miejscu uczniów przedszkoli i szkół, tworzących niepowtarzalną atmosferę świąteczną.

Przegląd, już po raz siódmy, odbył się 6 stycznia 2024 r., przyciągając liczne grono mieszkańców. Wystąpiło w nim 5 grup kolędniczych z przedszkoli oraz 4 grupy ze szkół podstawowych. Gminny Przegląd Zespołów Kolędniczych i Jasełkowych to nie tylko okazja do pokazania artystycznego talentu, ale również doskonała platforma do edukacji i integracji społeczności lokalnej. Świętowanie Bożego Narodzenia w Gminie nabiera w ten sposób wyjątkowego charakteru, a uczestnicy przeglądu pozostawiają publiczność z uśmiechem na twarzy, niosąc ze sobą magię świąt i wartości, które przenoszą na kolejne pokolenia.

Ważnym elementem przeglądu było także wręczenie nagród. W tym miejscu nasza szkoła może się pochwalić zajęciem I miejsca w kategorii szkół podstawowych. Gratulujemy wychowawczyniom klas 2a i 2b za przygotowanie uczniów, wysiłek i zaangażowanie! Natomiast dzieciom - za ich piękny występ, entuzjazm i włożoną pracę!

Dziękujemy również nauczycielom i uczniom, którzy przyłączyli się do akcji charytatywnej WOŚP i przygotowali stoisko z watą cukrową.

Barbara Mocia

Święta Bożego Narodzenia to czas radości, miłości i wspólnego świętowania. Uczniowie klas 2 a oraz 2 b wprowadzili nas w ten magiczny nastrój, biorąc udział w tradycyjnych jasełkach przed świętami. To wyjątkowe przedstawienie, przygotowane z wielkim zaangażowaniem
i entuzjazmem, z pewnością pozostanie w pamięci wszystkich uczestników.

Uczniowie wystąpili w pięknych strojach przypominających postaci z czasów biblijnych, wzbudzili tym zachwyt widowni. Aniołowie, opowiadający o narodzeniu Jezusa, dodali przedstawieniu niebiańskiego blasku. Ich jasne skrzydła i przepiękny taniec sprawiły, że chwile te stały się wyjątkowe dla każdego obserwatora.

Nie zabrakło również wspólnego śpiewania kolęd. Uczniowie z pełnym zaangażowaniem wykonali znane utwory świąteczne, wnosząc dodatkowy urok i atmosferę do sali.

Rodzice, nauczyciele i inni uczniowie byli pod wrażeniem talentu i determinacji młodych artystów. Z pewnością jasełka szkolne będą w pamięci uczniów, nauczycieli i rodziców jeszcze przez wiele lat, przypominając o magicznym duchu Świąt Bożego Narodzenia w naszej szkole.

Barbara Mocia