zapisy kl I scyfrowa szkola2baner 25 latbaner szkola klasa

Dzień Pluszowego Misia

24 listopada uczniowie naszej szkoły obchodzili Dzień Pluszowego Misia. Każdy, kto przyniósł pluszaka, nie był pytany tego dnia. Ogromnym zaskoczeniem okazał się olbrzymi miś pani dyrektor, który spędzał miło dzień w gabinecie dyrektora :)

Na koniec dnia Samorząd Uczniowski rozdawał dziewczętom i chłopcom łamigłówki oraz kolorowanki, które mogli rozwiązać w domu.

M. Grochla

Konkurs słowno – muzyczny

23 listopada 2017 r. odbył się w  naszej szkole konkurs słowno - muzyczny, zorganizowany jak co roku pod patronatem Towarzystwa Mniejszości Niemieckiej. O godz.  9. 00 wszystkich zebranych gości powitała dyrektor – pani Renata Kochanowska. Po niej zabrał głos pan Jan Lenort. 

W spotkaniu brało udział łącznie 36 uczestników z przedszkoli i szkół podstawowych gminy  Gogolin. Dzieci recytowały  wiersze  lub śpiewały piosenki. Można było tu usłyszeć ciekawe interpretacje utworów dziecięcych i młodzieżowych na bardzo wysokim poziomie artystycznym. Naszą szkołę reprezentowały cztery uczennice:

  • Milena Worotniak,
  • Zuzanna Tomaszek,
  • Magdalena Lepich,
  • Róża Deć.

Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i nagrody za ogromny wkład pracy i zaangażowanie.

Serdecznie gratulujemy uczestnikom tego spotkania i zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej edycji w przyszłym roku szkolnym.

B. Konieczna

Kolejny wyjazd w ramach projektu - Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki

Dnia 9.11.2017 r. wybrani uczniowie wybrali się do Teatru Lalki i Aktora w Opolu. Po powitaniu aktorzy wystawili spektakl pt. „Szelmostwa Skapena". Po przedstawieniu uczestnicy wyjazdu otrzymali poczęstunek. Najedzeni i podzieleni na grupy udali się na warsztaty.

Starsi poznali średniowieczny teatr i tajniki aktorstwa. Mieli możliwość wcielenia się w księżniczki, służących oraz handlarzy. Ćwiczyli wdech i poszerzali swoje płuca. Młodsi uczniowie natomiast udali się na zaplecze teatru.

Tam mogli przyjrzeć się pracy scenografów  i sami potworzyć pacynki. Następnie przeszli do studia nagrań, gdzie dowiedzieli się, jak ważna jest nasza wymowa i dobra dykcja. Mieli również możliwość nagrać płytkę z fragmentem opowiadania. Nasi uczniowie bardzo dobrze sprawdzili się w podkładaniu głosu.

Taki wyjazd to nie tylko nauka, ale i dobra zabawa, dlatego w czasie powrotu do szkoły nie brakowało pozytywnych komentarzy i wspomnień.

Aleksandra Wybraniec, kl. VI

Barbara Mocia

Kredką po ekranie - tworzenie kartek okolicznościowych

W świecie kolorowych nutek

Niesamowite eksperymenty

W klasie IVa ośmioro uczniów uczestniczyło w projekcie „Młodzi odkrywcy sekretów nauki”. Zajęcia odbywały się pod nazwą ”Niesamowite eksperymenty”. Dotyczyły rozwijania zainteresowań u uczniów, poznawania zjawisk przyrodniczych, kształtowania umiejętności prowadzenia samodzielnych obserwacji i eksperymentów, kształtowania umiejętności analizowania zjawisk i wyciągania wniosków. Doświadczenia oparte były o podstawowe produkty, które można znaleźć w każdym domu. Podczas tych spotkań łączono kwas z zasadą, obserwując zachodzące reakcje i możliwość wykorzystania tego w życiu codziennym. „Obserwowano” dźwięk, zachowania przedmiotów w cieczach o różnej gęstości, zjawiska elektryzowania ciał stałych. Poznawano także sposoby „sekretnego pisma”.

Zajęcia te dla uczniów były bardzo ciekawe, ponieważ wskazywały na użyteczność w życiu codziennym.

Jakie i jak Gogolin obchodzi święta?

pdfreportaż_o_gogolińskich_świętach.pdf578.52 KB

Projekt „Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki AO”

W klasie VI a ośmioro uczniów miało możliwość uczestniczenia w tym projekcie. Zaplanowane zajęcia pt.: "Powietrze - coś czy nic", odbywały się metodą eksperymentu.

Celami projektu było:

  • zainteresowanie ucznia poznawaniem zjawisk przyrodniczych;
  • kształtowanie umiejętności prowadzenia samodzielnych obserwacji i eksperymentów;
  • kształtowanie umiejętności analizowania zjawiska;
  • mobilizacja do intensywnego i sprawnego myślenia;
  • wyrabianie nawyków samodzielnego prowadzenia rozumowań;
  • przyswojenie pewnego zestawu podstawowych pojęć;
  • kształtowanie postaw wiedzy o regionie oraz przyswajanie gwary lokalnej;
  • umacnianie wiary we własne siły;
  • zachęcanie do zgłębiania wiedzy oraz praktycznego jej wykorzystywania.

Metodami pracy były: pokaz, objaśnienie, samodzielne doświadczenia i ćwiczenia, obserwacja, karty pracy.

Przebieg zajęć:

Podczas zajęć staraliśmy się odpowiedzieć sobie na pytania badawcze: czy powietrze istnieje? Dlaczego powietrze jest nam niezbędne do życia? Wykonaliśmy mnóstwo eksperymentów aby się o tym przekonać: z balonami (badanie ruchu powietrza); z jajkiem; badaliśmy również czystość powietrza w naszej okolicy; wykonywaliśmy reakcje fizyczne i chemiczne (wybuch wulkanu, rozpuszczalność substancji, niewidzialne pismo) oraz ekologiczne środki czystości. Wprowadziliśmy również elementy astronomii - wykonywaliśmy modele Ziemi  i planet, demonstrowaliśmy ich ruch.

Osiągnięcia po projekcie metodą eksperymentu:

  • uczeń wie, że powietrze znajduje się wszędzie, zna jego właściwości;
  • uczeń zna znaczenie powietrza dla życia na Ziemi;
  • rozumie konieczność dbania o jego stan;
  • rozwija umiejętności obserwowania zjawisk przyrodniczych, dokonywania uogólnień i wyciągania wniosków;
  • potrafi wykonać samo lub z pomocą nauczycielki proste doświadczenia;
  • uważnie obserwuje, łączy ze sobą nabyte i posiadane wiadomości oraz wyciąga wnioski;
  • potrafi wytłumaczyć działanie: termometru, barometru, kompasu;
  • rozbudza swoje zainteresowania poprzez doświadczenia;
  • doskonalenie umiejętności wypowiedzi na określony temat;

W świecie kolorowych nutek

W  ramach projektu „Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki” dwanaścioro uczniów klasy III b wraz z wychowawcą realizuje zajęcia z obszaru: „Kształcenie kompetencji kluczowych”. Temat przewodni to: „W świecie kolorowych nutek”.

Uczestnicy rozwijają zainteresowania muzyczne, rozpoznają  i nazywają uczucia, dzielą się z innymi własnymi doświadczeniami i przeżyciami. Ponadto dziewczęta i chłopcy świetnie się bawią, współpracują w grupie i okazują emocje poprzez muzykę lub wytwory plastyczne. Zapraszamy do fotorelacji!

Michaela Grochla

Kredką po ekranie – tworzenie kartek okolicznościowych

Ośmioro uczniów klasy 4b bierze udział w projekcie edukacyjnym Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki pn. „Kredką po ekranie – tworzenie kartek okolicznościowych”. Czwartoklasiści uczestniczą w zajęciach, na których poznają i rozwijają swoje wiadomości w zakresie kluczowych umiejętności informatycznych, pracując w edytorach tekstowych oraz graficznych. Po zakończeniu projektu każdy uczestnik zajęć stworzy własne portfolio zawierające kartki na różne okazje, m.in.: kartki z okazji walentynek, Dnia Kobiet, Wielkanocy oraz Dnia Mamy.

Monika Popiel