zapisy kl I scyfrowa szkola2baner 25 latbaner szkola klasa

ksiazki naszych marzen

SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU SZKOLNEGO KONKURSU CZYTELNICZEGO ZORGANIZOWANEGO W RAMACH PROJEKTU „KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ”

Konkurs trwał od października 2015 do marca 2016. Wzięło w nim udział 9 osób z klas IV – VI. Początkowo cieszył się dużą popularnością, z czasem chęć udziału zmalała, co widać w zestawieniu punktów dołączonym do sprawozdania.

Każda z jego comiesięcznych części składała się z dwóch etapów. Najpierw należało z pomocą zagadek detektywistyczno-polonistycznych odgadnąć autora i tytuł książki, co następnie uprawniało do otrzymania konkursowych pytań. Zagadki i pytania widniały na gazetce ściennej na korytarzu przy pracowni języka polskiego oraz publikowane były w szkolnej gazetce „Co w szkole piszczy?”.

Wyłoniono trzy pierwsze miejsca:

  • I miejsce:  Adam Piechota z klasy VI b;
  • II miejsce: Kacper Buk z klasy V b;
  • III miejsce: Patrycja Bomba z klasy VI b.

ORGANIZATOR KONKURSU

mgr Anna Wiora

knm

 

wersja PDF

Gdyby jajko mogło mówić...

Uczniowie klasy VI a po raz kolejny zaprosili do wspólnego, tradycyjnego czytania dzieci klas I-III. Tym razem przytoczyli opowieść pt. "Gdyby jajko mogło mówić i inne opowieści".

Co zwierzęta zawdzięczają książkom?

W związku ze zbliżającym się Dniem Ziemi kolejne – już przedostatnie – spotkanie klas piątych z młodszymi kolegami i koleżankami w ramach akcji „Starsi czytają młodszym” przebiegło pod hasłem przyjaźni między ludźmi a zwierzętami.

Na przełomie marca i kwietnia uczniowie klas I – III mieli okazję wysłuchać opowieści o dzielnym psie Tobim, który uratował dzieci i owieczki przed pożarem w lesie oraz o wytrwałym i niezwykle silnym delfinie Nosku – wybawcy dzieci, które utknęły ze swoja łódką na mieliźnie. Oba te opowiadania niezmiernie przypadły do gustu młodym czytelnikom. Może dlatego, że stanowiły miłą odmianę pośród tekstów o fantystycznych wróżkach, elfach, księciach i księżniczkach, przez co stały się bliższe ich małemu światu. Dzieci obiecały, że z okazji święta ziemi zaopiekują się swoimi pupilami, wychodząc z nimi na spacer lub wykonując dla nich zabawkę.

Nasze zwierzątka z pewnością ucieszą się z takiego obrotu sprawy. Gdyby tylko wiedziały, że to wszystko za sprawą książek...

Realizowane w II semestrze projekty edukacyjne w klasach I-VI w ramach programu "Książki marzeń"

Klasa I

Klasa II

Klasa III

Klasa IV i V

Klasa VI

Sprawozdanie z działań związanych z rozwijaniem kompetencji czytelniczych uczniów w ramach projektu „Książki naszych marzeń” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. K. Makuszyńskiego w Gogolinie I semestr roku szkolnego 2015/2016

Sprawozdanie (plik PDF)

Pinokio i Alladyn, czyli dzieci o życiu - Akcja „Starsi czytają młodszym”

W ostatnim tygodniu stycznia po raz kolejny miała miejsce akcja „Starsi czytają młodszym”. Tym razem piątoklasiści przeczytali i zaprezentowali króciutkie wersje znanych wszystkim opowieści o Pinokiu i Alladynie.

Słuchaczy – młodszych kolegów z klas I – III – chyba najbardziej ucieszyły ośle uszy Pinokia i wieloryb połykający bohaterów, który był rozmiarów raczej świerszcza niż ryby olbrzyma, co spowodowało salwę śmiechu w niejednej klasie.

Spotkanie zakończono pytaniem skierowanym do dzieci: „Co zrobilibyście, gdybyście otrzymali czarodziejską lampę Alladyna? Co byście sobie życzyli?”. Odpowiedzi padały przeróżne: od życzeń dotyczących własnego pokoju, nowej zabawki czy po prostu posiadania ogromu pieniędzy po chęć „otrzymania” siostry czy braciszka. Jednak najbardziej zapadły w pamięci i sercu wypowiedzi nielicznych spośród naszych pociech: „Chcę, żeby był pokój na świecie”, „A ja, żeby wszyscy byli zdrowi”, „Ja, żeby byli szczęśliwi”... Myślę, że te słowa nie potrzebują komentarza...

Do zobaczenia po feriach! Nie zapominajcie o książkach :-)

Konkurs plastyczny „Legendy gogolińskie” rozstrzygnięty

Konkurs „Legendy gogolińskie” miał trwać od listopada 2015 do grudnia 2015 roku, ale na życzenie uczniów przesunęłyśmy termin oddawania prac do stycznia 2016 roku.

Łącznie napłynęło do nas 9 plastycznych aranżacji z różnych kategorii wiekowych i wykonanych różnymi technikami. Prace był indywidualne i grupowe.

Miałyśmy nie lada dylemat w ich ocenianiu  i przyznawaniu poszczególnych miejsc. Prace przedstawiały całą gamę gogolińskich legend, począwszy od legendy o Karolince i Karliczku, poprzez legendę o kapliczce na bagnach, a skończywszy na legendzie o Zakrzowskiej Szpicy. Zaznaczyć należy, że dwie prace konkursowe należały do najmłodszych naszych Milusińskich - uczennic klas I: Leny Sznajder i Zuzanny Kriener, które otrzymały wyróżnienie. Wyróżniłyśmy też pracę grupową uczennic klasy V b: Wiktorii Jakubowskiej i Bernadetty Lepich.

  • III miejsce zajęła praca uczennicy klasy VIb, Emilii Mandok;
  • II miejsce - praca grupowa uczennic klas VIb: Victorii Maciołek i Emilii Mandok;
  • I miejsce zajęła praca grupowa uczennic klasy VIb: Klaudii Bomby i Patrycji Bomby;

Wszyscy uczestnicy konkursu, oprócz dyplomów, otrzymali także ciekawe książki. Serdecznie gratulujemy!!!

mgr Izabela Bieńczak

mgr Anna Wiora

Czerwony Kapturek dla Babci i Dziadka

Każdy wnuk z pewnością wie, że 21 i 22  stycznia to święto ich kochanych babć i dziadków. Temu dniu towarzyszą  laurki, życzenia, kwiaty, również piosenki a często nawet słodkie wypieki.

W tym roku uczniowie klasy Va wraz z p. Izabelą Bieńczak i p. Anną Wiorą postanowili złożyć życzenia nie tylko swoim ołmom i ołpom, ale wszystkim dziadkom spotykającym się w ramach działalności gogolińskiego Klubu Seniora oraz członkom Akademii Trzeciego Wieku. Przygotowali przedstawienie, w którym jedną z głównych ról odegrała Babcia.  Mowa oczywiście o „Czerwonym Kapturku”.

Przedstawiona 21 stycznia w Gminnym Ośrodku Kultury znana wszystkim historia o chorej babci i jej wnuczce zaskoczyła zabawnymi dialogami i niespodziewanym zwrotem akcji. Wilk po nieudanej napaści na staruszkę i Czerwonego Kapturka, złapany przez odważnego Gajowego, trafił do warszawskiego ZOO...

Młodzi aktorzy mistrzowsko odegrali swoje role, odnajdując się - jak sami to określili - na „prawdziwej scenie teatralnej” oraz pokonując swoją tremę. Inscenizację baśni zakończyli recytacją okolicznościowych wierszy. Natomiast przed wręczeniem gościom uroczystości laurek zabrzmiało tradycyjne „Sto lat!”.

Sądząc po reakcjach widzów, spotkanie udało się pod każdym względem. Najważniejszy jest uśmiech, a przedstawienie o dziewczynce spieszącej do chorej babci z pewnością taki uśmiech wywołało na twarzach naszych babć i dziadków. 

Starsi czytają młodszym

W pażdzierniku rozpoczęliśmy w naszej szkole comiesięczną  akcję  „Starsi czytają młodszym”, która ma na celu rozwijać kompetencje czytelnicze uczniów oraz rozbudzać ich zainteresowanie książkami.

Klasy pierwsze, drugie i trzecie miały okazję wysłuchać trzech krótkich bajek zwierzęcych czytanych przesz starsze koleżanki z piątej klasy. Nastrój był wręcz teatralny. Każdą bajeczkę połączoną z minimalistyczną kukiełkową inscenizacją prowadzoną przez lektora rozpoczynały trzy gongi, po których sala zabaw czy świetlica szkolna zamieniały się  w najprawdziwszy teatr, a kończyła rozmowa na temat tego, czego nas te historie nauczyły. Nasze maluchy świetnie sobie z tym poradziły, pokazując, że z uwagą wysłuchały wystąpień przygotowanych przez starsze koleżanki.

Uczniowie oklaskami nagrodzili młodych aktorów. Wracali do klasy z uśmiechem, mając nadzieję na kolejne takie spotkania, które – zdradzimy – z pewnością odbędą się w przyszłym miesiącu (i kolejnym, kolejnym... :-)). Należy chyba jeszcze dodać, że czytającym akcja również sprawiła ogromną radość!