zapisy kl I scyfrowa szkola2baner 25 latbaner szkola klasa

Godziny pracy pedagoga szkolnego

mgr Koryna Konopka

koordynator ds. bezpieczeństwa

sala nr 11

Ważny od 07.09.2015 r.

PONIEDZIAŁEK

9.00-11.30,

14.25-15.25

WTOREK

9.30-10.45,

13.30-14.30

ŚRODA

8.50-9.50,

10.45-11.30,

13.25-15.25 (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne)

CZWARTEK

10.35-11.35,

13.25-14.25

PIĄTEK

9.50-12.20 (konsultacje dla uczniów),

12.20-13.20 (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne)

NARKOTYKI TO ŹRÓDŁO ZAGROŻENIA ZDROWIA I ŻYCIA CZŁOWIEKA

Dzieci są wszystkiego ciekawe. Niezależnie od wieku  mają chęć poznawania ,odkrywania otoczenia, naśladowania rodziców i kolegów. Próbując kosztować coraz to nowych doznań, samodzielnie lub z rówieśnikami. Narkotyki są kuszącym fragmentem odkrywanego świata. Są środkami odurzającymi, pochodzenia naturalnego lub syntetycznego, które wpływają na organizm, zmieniając jego odczucia i zachowanie.

Wśród narkotyków można wyróżnić kilka ich rodzajów:

  • rozładowujące: opium i jego pochodne( morfina, kodeina, heroina i kod etylina);
  • psychotropowe: środki nasenne, uspakajające i przeciwbólowe;
  • pobudzające: kokaina i amfetamina;
  • halucynogenne: LSD, meskalina i grzyby halucynogenne;
  • środki wziewne – rozpuszczalniki i kleje.

Jak kształtować aktywność społeczną dziecka – bez komputera?

Wiek przedszkolny i szkolny to cudowny czas szybkiego rozwoju dziecka we wszystkich obszarach. Coraz lepiej opanowane umiejętności językowe pozwalają na łatwiejsze nawiązywanie relacji społecznych. Jednak mimo niewątpliwego postępu w rozwoju językowym i poznawczym wielu dzieciom brakuje umiejętności, kompetencji i wzorów zachowań prospołecznych.

W dzisiejszym świecie bardzo wiele osób odczuwa samotność. Już w przedszkolu zauważyć można dzieci, które gdzieś obok grupy wybierają zabawy indywidualne. W szkole tych dzieci jest więcej. Obserwując je widzimy, że tylko część z nich ma chęć na samotną zabawę, inne są z zabaw grupowych po prostu wykluczone. Rodzice podpatrując swoje pociechy, dostrzegają problem i mówią: „moje dziecko nigdy nie ma pary", „moje dziecko wraca smutne z wycieczki, bo nikt nie chciał się z nim bawić", „mojemu dziecku inni dokuczają", „moje dziecko nie ma przyjaciół". Takiemu dziecku z każdym dniem trudniej jest wejść do grupy, jego samotność prowadzi do narastających napięć i konfliktów.

Bezpieczny Internet

Komputer jest już niemal w każdym domu. Z dostępu do sieci korzystają nie tylko nastolatki, ale i coraz młodsze dzieci. Czy my rodzice, zajęci swoimi obowiązkami, mamy nad tym kontrolę? Co robić, aby nasze pociechy były bezpieczne?

Według badań ponad 40 procent dzieci po raz pierwszy samodzielnie korzysta z Internetu przed ukończeniem 9 roku życia. Często też młodzież jest o wiele bardziej biegła i zorientowana w obsłudze komputera niż ich rodzice.

Po raz trzeci z PFPD „MACIUŚ”

Miło nam poinformować, że naszej szkole po raz trzeci udało pozyskać się pieniądze z Fundacji Pomocy Dzieciom „Maciuś" w ramach projektu dofinansowania posiłków dla dzieci w szkołach „Dobry jak Chleb".

Celem projektu jest objęcie dożywianiem dzieci, które ze względu na trudną sytuację materialną powinny otrzymywać bezpłatne posiłki.

We wrześniu rozpoczęła się kolejna edycja projektu, a do fundacji zaczęły spływać wnioski z różnych stron Polski. Nasza szkoła otrzymała w roku szkolnym 2011/2012 dotację w kwocie 3000 złotych, co pozwoli na dożywienie 15 uczniów przez okres czterech miesięcy (od 02 listopada do końca lutego).

Zarówno kadra nauczycielska jak i uczniowie pragną wyrazić wdzięczność za tę bardzo potrzebną pomoc.

Pedagog szkolny mgr Koryna Konopka